ת"א ננעלה ביציבות במחזור מסחר נמוך: אלביט הדמיה נפלה ב-5.9%

שבוע המסחר בבורסה באחד העם ננעל ביציבות ובמחזור מסחר נמוך על רקע המגמה המעורבת בסוף השבוע בבורסות העולם וחידוש אפשרי של המו"מ בין ישראל לפלסטינים בתיווכה של וושינגטון. בארץ מרכזים עניין המשך סוגיית מינויו של יעקב פרנקל לנגיד בנק ישראל והמירוץ לתפקיד מנכ"ל הבורסה במקומה של אסתר לבנון שהתפטרה מתפקידה.  

מדד ת"א 25 ננעל ביציבות, מדד ת"א 100 ירד ב-0.1%, ומניות הבנקים נחתמו גם הן ללא שינוי מיוחד, מניות התקשורת נחלשו ב-0.1%, מדד הנדל"ן נחלש ב-0.7%. מנגד מדד הנפט והגז רשם עלייה של 0.6%.

בוול סטריט ננעל בסוף השבוע המסחר במגמה מעורבת: מדד הדאו ג'ונס נסחר סביב רמות הפתיחה, מדד ה-S&P 500 התחזק ב-0.2% ומדד הנאסד"ק איבד 0.7% מערכו, בעיקר בשל נפילה במניות כמה מענקיות סקטור הטכנולוגיה כגון גוגל ומיקרוסופט.

הליך המכירה של כלל ביטוח נמשך: אי.די.בי, אשר חויבה על ידי בית המשפט למכור את כלל ביטוח עד ה-22 באוגוסט, הודיעה הבוקר כי קיבלה מספר הצעות ראשוניות לרכישת החברה. יום חמישי היה המועד האחרון להגשת הצעות רכישה ראשוניות לא מחייבות, לאחר שהוארך מן ה-15 ביולי.

בהודעתה התייחסה אי.די.בי גם לפרסום שלה מחודש מאי לפיו קרן זרה מעוניינת לקנות את כלל לפי שווי של 4.5 מיליארד שקל – בפרמיה של 33%. הדיווח על הצעת הרכש הגיע יממה אחרי שנציגויות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות ושל החברה הבת אי.די.בי פתוח הגיעו להסכמה מפתיעה ולהחלטה להשתלט על החברה. היום אישרה אי.די.בי כי לא הקרן הבינלאומית הזרה לא הגישה הצעה לרכישת כלל. מניית אי.די.בי יורדת כעת ב-0.3%.

צילום: רויטרס

אלביט הדמיה מעוררת עניין לאחר שבסוף השבוע נערכה הצבעה בקרב מחזיקי האג"ח של החברה לגבי הצעת הסדר החוב שגיבשה ההנהלה. בעוד שבחברה טוענים כי הושג הרוב הדרוש לאישור ההסכם, טוענים נציגי סדרה ב' כי מדובר בספין מצד החברה, וכי מניתוח תוצאות ההצבעה עולה שהצעת ההסדר של החברה נכשלה: "אנו מקווים שהחברה תתעשת ותניח בהקדם הצעת הסדר ראויה", נאמר בהודעת הנציגות, "הצעה שתגלם שמירה מקסימלית על אינטרס נושיה. ככל שתקדים החברה לעשות כן ייטב הדבר לכולנו ונוכל להתחיל לגבש מתווה להסדר שייהנה מתמיכת כלל הנושים". מניית החברה צללה ב-5.9%.

מי עדן הודיעה הבוקר כי היא מתרחבת לשוק מסנני המים בישראל. החברה השיקה את סדרת הברים הביתיים Eden Pure, הכוללת 3 ברים בעלי פונקציות כגון סודה בלחיצת כפתור ומסך טאץ' מלא. 

בבילון הודיעה היום כי חתמה על שני הסכמים עם חברת סומוטו לימיטד, אשר עוסקת במתן שירותי הפצה של תוכנות ממומנות באמצעות מערכת התקנה חכמה. על פי ההסכם הראשון הוקצו לחברה 4.618% ממניות סומוטו בתמורה להשקעה של 4.618 מיליון שקל במזומן. לחברה תוקנה כל זכות יתר שהוקנתה לבעלי המניות הקיימים בסומוטו, בקשר עם מניותיהם, וזכויות יתר אשר תפקענה במועד ההנפקה. מניית החברה מתחזקת כעת ב-1.8%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן