תובעת הפטנטים הסדרתית – הפעם נגד פייסבוק

תובעות הפטנטים הסדרתיות בארה"ב מכות שנית. הפעם, הגישו חברת אלואס טכנולוגיות בע"מ ואוניברסיטת קליפורניה תביעה נגד פייסבוק בגין הפרת פטנטים. התובעות טוענות כי הרשת החברתית וכן קבוצת וולט דיסני ורשת הסופרמרקטים וול מארט הפרו ארבעה פטנטים שפותחו על ידן בתחומי התצוגה וההתקשרות.

חברת אלואנס הוקמה במטרה לסייע במסחור פטנטים שפותחו על ידי האוניברסיטה ובהפצתם לציבור. מנכ"ל החברה מייקל דויל טוען כי הפטנטים המופיעים בתביעה פותחו על ידו בזמן שהיה סטודנט באוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו.

צילום: יח"צ, מתוך אתר חברת פייסבוק

לדברי דובר האוניברסיטה, "הפטנטים הללו הם רכוש ציבורי ועל האוניברסיטה לקבל עליהם תשלום במקרה בו צד שלישי עושה בהם שימוש". בתגובה אמר דובר פייסבוק: "התביעה חסרת בסיס ואנו מתכוונים להילחם בכל ההאשמות נגדנו". לעומת זאת, דובר רשת וול מארט אמר כי "החברה לוקחת מאוד ברצינות זכויות של קניין אינטלקטואלי ולכן נבדוק את הטענות לעומק ונגיב בהתאם". מחברת דיסני לא נמסרה תגובה. 

בתביעה נפרדת שנידונה בבית משפט בטקסס בחודש פברואר האחרון, נקבע כי שני פטנטים נוספים עליהם טענה האוניברסיטה בעלות נמצאו כלא קבילים. במסגרת תביעה זו, האשימו אלואס והאוניברסיטה את החברות אמזון, גוגל ויאהו בהפרת פטנטים. 

בנוסף ב-2007 יושבה תביעה נוספת שהגישה אלואס נגד חברת מיקרוסופט. סכום התביעה לא פורסם אולם חברת אלואס טענה כי הסכום שקיבלה במסגרת הפשרה שהושגה הסתכם ב-30.4 מיליון דולר. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן