תורמות לכלכלה: אות הוקרה לאלביט, ולמשנה למנכ"ל אוסם השקעות

אות הוקרה הוענק לאלביט, ולמשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של אוסם השקעות על תרומתן למשק ולכלכלה בשנת 2015. האות הוענק בערב בגאלה של לשכת רואה החשבון והעניק אותו המועדון בפיננסי המאגד כ-5,000 רואי חשבון בתפקידי ניהול. האירוע התקיים בתל אביב, ואירח את מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד.

רו"ח פנחס (פני) קימלמן, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של אסם השקעות בע"מ, נבחר לקבל את אות ההצטיינות בשל מעורבותו העמוקה בהתפתחות אסם השקעות במהלך 28 שנות עבודתו בחברה. קימלמן החל כסגן מנהל מחלקת הנהלת חשבונות וחשבות באסם, והפך לסמנכ"ל הכספים של כל קבוצת אסם השקעות. על מנת להבין את גודל ועוצמת התפקיד, חשוב להדגיש נתונים עיקריים על אסם. קבוצת אסם השקעות היא חברה תעשייתית שעד לא מזמן נסחרה בבורסה בת"א (במדד 25) ומחזור מכירותיה מסתכם לסך של 4 מיליארד ש"ח. החברה הינה בבעלות קונצרן המזון הגדול בעולם – נסטלה.

חברת אלביט מערכות בע"מ, היא חברת טכנולוגיה מתקדמת ישראלית העוסקת בפיתוח ובייצור מערכות אלקטרוניות בתחום הביטחוני. כחברה בינלאומית, לאלביט מערכות חברות בנות רבות ברחבי העולם והיא מוכרת כ-80 אחוזים לשווקי העולם. החברה רווחית ובשנה החולפת סיימה פעילות עם הישגים מרשימים הסתכמו מכירותיה ב- 3.1 מיליארד דולר. אתרי החברה מתפרסים מתל חי שבצפון ועד שדרות שבדרום והיא מעסיקה בישראל כעשרת אלפים עובדים ועוד שבעת אלפים עובדים כקבלני משנה. החברה נסחרת בבורסת נאסד"ק האמריקאית ובבורסה לנירות ערך בתל אביב. את האות מטעם אלביט קיבל יוסי גספר, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של אלביט.


אלינה פרנקל קנה, שי באב"ד, יזהר קנה | צילום: דורון רונן

מקבלי האותות נבחרו מתוך עשרות מועמדים מחברות המובילות במשק לפי קריטריונים של גודל החברה, מצבה הכספי, ההתפתחות הפיננסית שהתרחשה בה בשנתיים האחרונות ומידת מעורבותו והשפעתו של הזוכה על התפתחות אגף הכספים של החברה. ועדת האיתור מטעם לשכת רואה החשבון כללה את רו"ח יזהר קנה, נשיא הלשכה, רו"ח אלינה פרנקל רונן, סגנית הנשיא ויו"ר פורום מנכ"לים מנהלי כספים וחשבים וחברת הוועד המרכזי וברכה יאסי, מנהלת המועדון. ההחלטה התקבלה תוך תוך התייעצות עם אנשי עסקים.

לפני חלוקת האות, התקיים פאנל בהנחיית סגנית נשיא הלשכה, רו"ח איריס שטרק שעסק בתמורות בשוק ההון ביניהן בשכר הבכירים. "אני לא אוהב את העליהום שנעשה על בעלי עסקים", אמר מנכ"ל האוצר. "בעל הון או בעל חברה אמור למקסם את הרווח שלו, כל עוד זה נעשה ללא מעבר על החוק זה בסדר גמור, המדינה היא זו שאשמה, לי אין טענות לעידן עופר הוא פעל במסגרת החוק, יש לי טענה נגד המינה שלא עשתה בעניין כלום לאורך שנים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן