תושבי חוץ מכרו באוקטובר מניות מקומיות ב-40 מיליון דולר

מוכרים מניות, קונים אג"ח: תושבי חוץ השקיעו נטו בחודש אוקטובר כ-470 מיליון דולר באג"ח ממשלתיות ומימשו כ-170 מיליון דולר במק"מ. כך עולה מנתוני השקעות תושבי חוץ בישראל ותושבי ישראל בחו"ל בחודש אוקטובר 2012 אשר פירסם היום בנק ישראל.

נתונים ראשוניים לנובמבר מצביעים על המשך ההשקעות של תושבי חוץ באג"ח ממשלתיות: מתחילת השנה מימשו תושבי חוץ נטו במק"מ היקף של כ-3.5 מיליארד דולר, ובאג"ח ממשלתיות כ-520 מיליון דולר. באג"ח הממשלתיות הנסחרות בחו"ל נרשמו בחודש אוקטובר השקעות בהיקף של כ-40 מיליוני דולרים. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מבחינת השקעות במניות ישראליות, הסתכמו בחודש אוקטובר המימושים נטו של תושבי חוץ בבורסה לניירות ערך בתל-אביב בכ-40 מיליון דולר. זאת בניגוד להשקעות נטו בהיקף של כ-490 מיליון דולר בחודשים יולי-ספטמבר. נתונים ראשוניים לנובמבר מצביעים על פעילות מאוזנת במניות של תושבי חוץ בבורסה בתל אביב. במניות ישראליות הנסחרות בחו"ל נרשמו בחודש אוקטובר מימושים של כ-250 מיליון דולר. 

ההשקעות הישירות במשק, שבוצעו דרך מערכת הבנקאות המקומית, הסתכמו באוקטובר בכ-415 מיליון דולר. עיקר הפעילות התרכזה בענף התעשייה.

צילום: רויטרס

ומה לגבי תושבי ישראל? בחודש אוקטובר הסתכמו ההשקעות נטו של תושבי ישראל במניות זרות בחו"ל בכ-300 מיליון דולר: השקעות של כ-370 מיליון דולר על ידי המשקיעים המוסדיים ושל כ-30 מיליון דולר של משקי הבית, קוזזו חלקית על ידי מימושים של כ-100 מיליון דולר ע"י המגזר העסקי. מתחילת השנה השקיעו תושבי ישראל במניות זרות בחו"ל כ-2.9 מיליארד דולר.

בחודש אוקטובר מימשו תושבי ישראל נטו באג"ח סחיר בחו"ל כ-60 מיליון דולר: מימושים של כ-40 מיליון דולר של המשקיעים המוסדיים וכ-20 מיליון דולר של משקי הבית.

מבחינת ההשקעות הישירות בחו"ל, נרשמו בחודש אוקטובר השקעות נטו של כ-210 מיליון דולר בהשקעות הישירות בחו"ל, כאשר עיקר הפעילות התרכזה בהשקעות של ענף הביטוח וקופ"ג.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן