תחזית אפל ל-2013: אייפד 5, אייפד מיני ושינויים ב-iOS

אפל ממשיכה לנסות ולהוכיח לכל העולם שהיא החברה החדשנית ביותר בשוק. על פי אתר הטכנולוגיה appleinsider.com שדיווח מכנס הטכנולוגיה שנערך בשבוע שעבר בלאס וגאס, (CES)  צפויה החברה להשיק מארס הקרוב שלושה מוצרים חדשים: אייפון 5 משודרג, וגירסאות חדשות של האייפד והאייפד מיני. 

נראה כי אפל ממשיכה לפעול על פי מדיניות השקת שני מוצרים זהים בחצי שנה. אולם לא בטוח שהשוק מרוצה מכך. צרכני אפל רבים לא היו מרוצים למשל, מההחלטה להשיק את האייפד 4 שמונה חודשים בלבד אחרי יציאתו לשוק של האייפד 3. המאמצים הראשונים בקרב צרכני הטכנולוגיה לא אהבו את הרעיון משום שלא הרבה אנשים יכולים להרשות לעצמם לקנות מכשיר טאבלט חדש כל חצי שנה והם ממש לא אוהבים להישאר מאחור. 

עם זאת, נראה כי למרות מחאתם השקטה של המאמצים הראשונים, הביקוש למוצרי אפל לא יורד ולכן אין לה שום סיבה להפסיק להשיק שני מוצרים בשנה. כעת כולם ממתינים לראות מה יהיו החידושים שתציג החברה באביב, לנו יש כמה ניחושים: 

צילום: רויטרס

אייפד 5
 
האייפד מיני שהושק לאחרונה מציג מסך דק וקטן הרבה יותר מהטאבלט המקורי. אולם על פי השמועות, האייפד 5 צפוי להיות דק הרבה יותר מקודמו וקטן ב-4 ס"מ מהגירסה האחרונה. גודלו של המכשיר אמנם מוגבל בשל הצורך בסוללה חזקה דיה כדי להפעיל את מסך הרטינה של האייפד. אך בעיה זו תיפטר במידה ואפל תציג מסך המבוסס על טכנולוגיית ה-IGZO של חברת שארפ המאפשר חיסכון רב באנרגיה.

אייפד מיני 2

השאלה הגדולה בנוגע לגרסתו החדשה של האייפד מיני היא האם אפל תכלול בתוכו מסך רטינה. הפופולריות הרבה של ההמכשיר נובעת מגודלו הנוח, מה שמחייב את החברה לשקול ייצור של מסך רטינה מיני עבורו. גודלו הייחודי הפך את האייפד מיני לאביזר אופנה עבור מביני עניין, אך גם לאתגר לא קטן עבור המפתחים באפל שצריכים להתאים את כל התכנים של האייפד למוצר החדש והמוקטן.

שינויים נוספים ב-iOS

שינויי הגדלים במכשירי הסמארטפון והטאבלט האחרונים הכריחו את מפתחי אפל להתרכז באתגר אחד עיקרי: הגודל שלהם. בעקבות הקטנתו הצפויה של האייפד והוצאת גירסה שונה בגודלה של האייפון, צפויה גם מערכת ההפעלה של אפל לעבור מתיחת פנים, על מנת להתאים עצמה למוצרים החדשים. על פי ההערכות בשוק, עיקר השיפורים של האייפון החדש יהיו בגיזרות המעבד והמצלמה. אפל צפויה להציג ככל הנראה מצלמת 13 מגה פיקסל חדשנית ומסך מסך ברזולוציית 1,080p טבעית, כל זה בתנאי שיצליחו המפתחים להתאים את הפיצ'רים המתקדמים לגודלו המאתגר של המכשיר. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן