תחקיר החצרות: 20 הרבנים המשפיעים ביותר בישראל

החצר העשירה ביותר בארץ היא לא בהכרח גם המשפיעה מכולן. לאחר פרסום רשימת חצרות הרבנים העשירים בישראל, חושף פורבס את חלק ב' של הפרויקט – רשימת הרבנים המשפיעים במדינה.

לדירוג המלא: 20 הרבנים המשפיעים בישראל

הרב המשפיע ביותר בישראל הוא מרן עובדיה יוסף. "הוא הרב המשפיע ביותר בארץ מבחינה רוחנית וגם בזכות עמידתו בראש מפלגת ש"ס", קובע נחרצות צביקה אלוש, החתום על הספר "בן פורת יוסף" אודות הרב, יחד עם העיתונאי יוסי אליטוב (הוצאת כנרת).

לדברי אלוש, "הרב עובדיה הוא הדבק שמחבר בין כל חלקי המפלגה. בלעדיו לש"ס אין זכות קיום. ביום שחס וחלילה הוא ילך לעולמו, ש"ס עלולה להתאדות מהנוף הפוליטי. הוא משאיר אבק לאחרים. כל עוד הרב עובדיה יוסף חי וקיים, אריה דרעי לא יעז להקים מפלגה ולצאת נגדו".

המשפיע ביותר. הרב עובדיה יוסף | צילום: רויטרס

יוסי בר מוחא, מנכ"ל אגודת העיתונאים, מסכים עם הקביעה. "ביום שהרב עובדיה ימות, ש"ס תתפורר לחלוטין. אין בלתו. הוא אדם שעומד מאחורי מפלגה גדולה המשפיעה על חיי התושבים בישראל ומחזיקה במועצות הדתיות ובמוסדות הרבנות. גם ספרדים וגם אשכנזים מעריצים אותו. לרב עובדיה אין יורשים ברמה שלו. היכולת שלו להשפיע על אנשים היא מאגית. ההתערבבות של הדת והפוליטיקה רק חיזקה את ש"ס".

אלוש ובר מוחא מסכימים גם לגבי הקביעה כי לצדו של הרב עובדיה יוסף כמנהיג רוחני בולט ומשפיע, ניתן לציין את הרב יוסף אלישיב, בכיר הרבנים בקרב העדה הליטאית, אשר מכונה גם "פוסק הדור". הרב אלישיב מאושפז במצב קשה מאוד ואינו מתפקד, ומצבו הורע בימים האחרונים, אבל הגותו עדיין משמשת כעמוד האש בפני המחנה הליטאי.

גם שאר הרבנים האחרים בדירוג משפיעים, במידה כזו או אחרת, על קהל גדול של מאמינים – החל ברבנים הבולטים בקרב הציונות הדתית וכלה ברבנים הבולטים בגזרת החוזרים בתשובה.

לדירוג המלא: 20 הרבנים המשפיעים בישראל


 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן