תל-אביב בעקבות העולם: אחד העם סגרה בירידות

יום המסחר בבורסה באחד העם ננעל בירידות שערים, על רקע החרפת המשבר באירופה. אתמול בלילה הודיעה סוכנות הדירוג מודי'ס על הורדת דירוג נוספת לכלכלה הספרדית – הודעה ששלחה את הבורסות באירופה ליום נוסף של ירידות.

להורדת הדירוג בספרד יש להוסיף את החשש ביבשת מהסתבכות המשבר באיטליה, והחשש שגם הכלכלה האיטלקית תצטרך חבילת חילוץ.

בעקבות הירידות מדדי ת"א 25 ות"א 100 סגרו את היום בירידות של 1.2%. מניות הבנקים בלטו בירידות – מדד מניות הבנקים איבד 1.7% מערכו, ומניית הפועלים רשמה ירידה של 3%.

מניות התקשורת, הנמצאות במוקד העניין עם רצף הרפורמות המתוכננות ומתבצעות בענף, סיימו גם הן את יום המסחר בירידות. מדד התקשורת איבד 1.1% מערכו, כאשר מניית בזק דווקא סיימה בעליה של 0.3% ומניית הוט עלתה ב-2.2%. פרטנר, שצפויה להתמודד על ניהול שירותי עידן+ לאחר הפרטתו, סיימה את יום המסחר בעליה של 0.4%. 

גם מדד הנפט והגז סיים את יום המסחר בירידה של כ-0.2%. חברת דלק, שהחלה את הזרמת הגז הטבעי ממאגר פינקלס ואז נאלצה להפסיקו, איבדה מעל 3% מערכה.

בסיום יום המסחר ערכה הבורסה בתל אביב את עדכון המדדים החצי שנתי שלה. עקב כך ננעל יום המסחר מוקדם מהרגיל. במסגרת העדכון נגרעה הוט ממדד הת"א 25 ונכנסה לת"א 75, יחד עם דלתא ובבילון. את מקומה של הוט בת"א 25 תפסה מניית איזיצ'יפ. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן