תמונה שווה: צילומים של נשיונל גיאוגרפיק נמכרו ב-4 מיליון דולר

תמונה אחת שווה מיליוני דולרים: מגזין הטבע והצילום נשיונל גיאוגרפיק הרוויח 3.8 מיליון דולר במכירה פומבית ראשונה אי פעם של הציורים והתמונות מן האוסף הפרטי שלו. 

באירוע, שנערך על ידי בית המכירות הפומביות כריסטי'ס בניו יורק, הוצעו 232 תמונות מאוסף הארגון, 185 מתוכן נמכרו ללקוחות החברה מסביב לעולם, שהגישו הצעות גם באמצעות האינטרנט.

תערוכת תמונות של נשיונל גיאוגרפיק | צילום: רויטרס

סכום המכירות הפתיע את המומחים, וכך גם אורך המכירה, שהגיע לארבע שעות בשל קרבות התמחרות של חלק מן המציעים על פריטים מסוים, כאשר על פי בית המכירות 52% מן ההצעות הגיעו מהאינטרנט. בכריסטי'ס ציינו כי כמות הגולשים באתר החברה הייתה השנייה בגודלה מאז הקמתו, שנייה רק לאירוע מכירת יצירות של אנדי וורהול.

הפריט היקר ביותר באוסף – "הקרב על החוף" – נמכר ב-1.1 מיליון דולר. מדובר בציור קרב פיראטים של ניואל קונברס וויאט, אשר הייתה תלויה במשרדי המגזין מאז שנות ה-60 של המאה הקודמת.

מכירה בולטת נוספת הייתה של התמונה האייקונית "ילדה אפגנית", שבה מוצגת ילדה בעלת שעיניה בוהקות בירוק, תמונה אשר נמכרת במאות אלפי עותקים בעולם. התמונה המקורית צולמה בשנת 1983 על ידי הצלם סטיב מק'קרי, ונמכרה ב-178 אלף דולר. במשך שמונה דקות נאלץ הרוכש של הצילום הפופולרי, שהגיש את הצעותיו באמצעות הטלפון, להעלות את מחיר ההצעה לתמונה, עד שהצליח לזכות בה. לדברי סגנית נשיא האוספים הפרטיים של בית המכירות, קייט בראמבילה, הרוכש "אפילו לא היסס. הוא ידע בדיוק מה הוא רוצה".

גם בראמבילה סימנה לעצמה יצירה מועדפת: הדיוקן העצמי של מגלה הארצות רוברט פירי, אשר צולם ב-1908, כאשר פירי הגיע לקוטב הצפוני. התמונה הזו עברה רק שתי ידיים מאז 1909 – משפחת פירי, אשר החזיקה בצילום ומגזין נשיונל גיאוגרפיק, שקיבל אותה כמתנה. התמונה, אשר על פי הערכות מוקדמות שווה 4,000-6,000 דולר, נמכרה בסופו של דבר ב-15 אלף דולר. הצלחת המכירה, אמרה בראמבילה, "אישרה מחדש את הרעיון שאמנות ועיתונות הולכים יד ביד".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן