תקציב האיחוד האירופי: ביום שלישי יעשה ניסיון נוסף להגיע להסכמות

באיחוד האירופי ינסו להגיע ביום שלישי להסכמות לגבי תקציב 2013 לאחר שהשיחות שלשום בבריסל לא הניבו הסכמות. כך נאמר בהודעת האיחוד. עיקר המחלוקת נסובה סביב הצורך לגשר על הפער שבין התחייבויות האיחוד בשנה החולפת לבין מצבו הכלכלי הנוכחי. הנציבות האירופית מבקשת 9 מיליארד יורו נוספים להשלמת התקציב עבור השנה הנוכחית, אולם מספר מדינות, בראשן גרמניה ובריטניה, התנגדו לתוספת לתקציב.

"המועצה והפרלמנט האירופי לא הצליחו עדיין להגיע להסכמה לגבי תקציב 2013 של האיחוד האירופי," נכתב בהודעה לעיתונות שהוציא האיחוד. קפריסין, נשיאת האיחוד האירופי התורנית, תמשיך במאמצים לפיוס בין העמדות השונות בקרב החברות באיחוד האירופי, נאמר בהצהרה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

עם זאת, הוסכם על התגייסות בהקדם האפשרי של קרן הסולידריות של האיחוד לטובת איטליה, בסכום של 670 מיליון יורו אשר יעוגנו בהסכם.

בשבוע שעבר אמר נציב הבנק האירופי המרכזי מריו דראגי כי המצב בגוש היורו לא צפוי להשתפר עד סוף השנה. בנאום שנשא לאחר קבלת ההחלטה לגבי הריבית החודשית הוא אמר כי "הצמיחה בגוש היורו לא צפויה לגדול והמשבר עלול להחריף".

הבנק האירופי המרכזי החליט להותיר את הריבית ברמתה הנוכחית של 0.75%. ההחלטה תואמת את ציפיות האנליסטים, שסבורים כי בשל המצב הקשה, לא יכול הבנק להוריד את הריבית לרמה של 0.5%. "אנו מצפים שהבנק המרכזי ישאר בעמדת המתנה", אמר הכלכלן דירק שומאכר מגולדמן זאקס. "הנתונים האחרונים העולים מפעולות ממשלות גוש היורו אינם מצדיקים צעדים נוספים בשלב זה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן