תשכחו מהסיסמא: 3 פיתוחים חדשים שיאבטחו את המחשב האישי שלכם

המחשב האישי שלנו הפך בשנים האחרונות לא רק לנכס טכנולוגי, אלא גם לנקודת גישה יקרת ערך למסמכים רבים ולמידע יקר ערך, אשר לא היינו רוצים לחשוף לעיני כל. אך לא רק אנשי עסקים המחזיקים מידע חשוב ומסווג נדרשים לשמור על המחשב שלהם מכל משמר: אפילו בני נוער מכירים היטב את הצורך, לאור פריצות לרשתות החברתיות השונות, השתלטות על זהותם הווירטואלית ברשתות אלו, ועוד אי אלו הצקות ופעולות אשר מחייבים כל משתמש לנעול את המחשב שלו – ובאמצעי משמעותי.

כיום, כמובן, אמצעי האבטחה המקובל ביותר (ולמעשה היחיד) הוא הסיסמא המיושנת. מדובר באמצעי לא נוח בעליל אשר מחייב את המשתמש לשנן את הסיסמא המורכבת (בתקווה שהוא לא עשה שימוש בסיסמא הקשה לפיצוח 1234), ולהחליף את הסיסמא מדי כמה חודשים בכדי לשמור על רמת אבטחה גבוהה.

צילום: thinkstockphotos

אך לאחרונה יצאו לשוק כמה פיתוחים טכנולוגיים מסקרנים במיוחד, אשר נועדו לענות על צורך זה בדיוק. באמצעות פיתוחים אלו תוכלו גם אתם כבר היום לנעול את המחשב שלכם באופן מוחלט, ולהבטיח כי איש מלבדכם לא יזכה לגישה לקבצים השמורים עליו. וכמובן, תוכלו להרגיש כמו מרגלים בסרט אקשן הוליוודי.

אלו הם 3 הפיתוחים המסקרנים ביותר אשר ניתן לרכוש כבר כיום כדי שיגנו על המחשב האישי שלכם:

1. Near Lock – פתיחה ונעילה באמצעות האייפון

אפליקציה חדשה למערכת iOS תהפוך כל מכשיר אייפון ׳פשוט׳ למפתח אלחוטי למחשב שלכם, כך שבמידה והסמארטפון לא בסביבת המחשב, הוא פשוט לא יפתח ולא ניתן יהיה להשתמש בו. באמצעות קישוריות בלוטות׳ 4.0, Near Lock תזהה כאשר תימצאו בסביבת המחשב ותאפשר שימוש בו או לחילופין, תנעל את המחשב ברגע שתתרחקו כך שאף אחד מלבדכם לא יוכל לנצל את המחשב ׳היתום׳, לחפש מידע או לעשות בו כל שימוש.

האפליקציה עובדת על מכשירי אפל בלבד – אייפון 4S ומעלה, iMac משנת 2012, מקבוק אייר 2011 ומעלה, מקבוק פרו 2012 ומעלה, מק מיני 2011 ומק פרו 2013 ומעלה. מערכת ההפעלה הנדרשת היא OS X Mavericks ו-iOS 7 ומעלה.

2. Myris – זיהוי באמצעות קשתית העין

Myris מבית Eyelock תאמת את זהותכם באמצעות סריקת קשתית העין, מאפיין שבלתי אפשרי לזייף. המכשיר הקטן נכנס לתוך כף היד כך שניתן לשאת אותו ממקום למקום, ויאפשר גישה כמעט לכל אתר או יישום הדורש סיסמא מבלי שתצטרכו לעשות דבר מלבד להביט במכשיר, כפי שאתם נוהגים להסתכל במראה. ההליך אינו פולשני ומתבצע באמצעות צילום וידאו בקצב של 20 פריימים בשניה, כך שמהר מאוד מתקבלת התאמה.

התקנת Myris אורכת שניות בודדות ומתבצעת על ידי חיבור פשוט ל-USB, ולטענת החברה קיים סיכוי של 1 למיליון וחצי לזיהוי בטעות, כאשר במנגון ה-Touch ID של אפל למשל הסיכוי עומד על 1 ל-50,000. בעוד זיהוי ביומטרי אינו תחום חדש, שימוש ביתי באמצעי זיהוי שכזה נמצא עדיין בחיתוליו. במידה ואתם מחפשים דרך פשוטה ו׳עתידנית׳ להשתמש במחשב מבלי שתצטרכו להקיש סיסמאות, דעו כי תיאלצו להיפרד מלא פחות מ-280$. אם אתם מחפשים אחר פתרון לייעול וניהול אינסוף הסיסמאות שלכם, יתכן ותסתפקו באפליקצית 1Password, שתהיה שלכם תמורת 50$ בלבד.

3. Gatekeeper – שומר הסף של המחשב שלכם

Gatekeeper הוא מכשיר קטן שנראה פחות או יותר כמו מחזיק מפתחות, אך בשל שימוש בטכנולוגית בלוטות׳, ביכולתו לנעול ולפתוח עבורכם את המחשב (Mac OS או Windows) באופן אוטומטי בהתבסס על מיקומכם. כלומר, כאשר תימצאו במרחק של עד 30 מטר מהמחשב ובידכם (או בכיסכם לצורך העניין) המכשיר, תוכלו לעשות שימוש במכשיר, וברגע שתתרחקו הגישה אליו תינעל.

המכשיר עובד עם מערכת ההפעלה חלונות 7 ו-8 והאפליקציה תומכת במכשירי Android גרסה 4.3 ומעלה, ו-iOS גרסה 7.0 ומעלה. סוללת המכשיר אמורה להחזיק מעמד בין שלושה לשישה חודשים (אותה ניתן להחליף) ומשקל ׳מחזיק המפתחות׳ כ-10 גרם בלבד. מחירו של המוצר כ-50$ וניתן לרכוש אותו במגוון צבעים.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: למפתח אנדרואיד נמאס מהפיראטים, אז הוא הכין להם עונש חינוכי

עוד בגיקטיים: כמה באמת שווה הלייק שלכם?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן