תשכחו מיום שישי השחור: "יום הנשיא" אשר נחגג היום הוא הזמן הטוב ביותר לשופינג בארה"ב

כל "צייד הנחות", חובב קניות, או למעשה – כמעט כל אמריקאי יעידו כי "יום שישי השחור" הוא ההזדמנות הטובה ביותר למצוא הנחות ענק בקניונים וברשתות השיווק הגדולות בארה"ב. אין ספק כי מדובר ב"יום הקניות" המשווק ביותר ובעל המודעות הציבורית הנרחבת ביותר – אך מידע חדש אשר התפרסם לאחרונה בארה"ב חושף תמונת מצב מעניינית למדי – לפיה "יום הנשיא", אשר נחגג היום (ב') ברחבי ארה"ב מציע את ההנחות הגדולות ביותר במהלך השנה.

"יום הנשיא" נחגג בארה"ב בכל שנה שמהלך יום שני השלישי של חודש פברואר – זאת עקב הסמיכות לימי הולדתם של שנים מהידועים והאהובים שבנשיאי ארה"ב: ג'ורג' וושינגטון (נולד בתאריך 22/02/1732) ואברהם לינקולן (נולד ביום 12/02/1809). במהלך היום החגיגי מוסדות הממשל נותרים סגורים (לרבות הבורסה בוול סטריט, בה לא יתנהל מסחר היום) – אך הקניונים ובתי העסק נותרים פתוחים ומציעים הנחות ענק, במטרה למשוך את מיליוני האמריקאים ולהפוך את היום ליום "חג של קניות".

"חג הקניות" של האמריקאים. יום שישי השחור | צילום: רויטרס

"יום הנשיא" הציע, כאמור, באופן מסורתי הנחות מרשימות למדי בחנויות ובקניונים. אך המידע החדש מתייחס דווקא לאתרי מכירות ברשת האינטרנט – בהם מתגלות ההנחות המרשימות באמת. המידע החדש אשר פורסם מתייחס למחקר ענק אשר סקר מעל מיליון פריטים המוצעים למכירה בחנויות הווירטואליות המובילות בארה"ב, והשווה את מכירם ואת אחוז ההנחה בו הוצעו במהלך כל יום ויום בשנת 2013. עם סיום השנה ניגשו החוקרים למלאכת ניתוח הנתונים, וגילו כי בכל הקשור לחנויות הווירטואליות – יום הנשיא הוא היום המשתלם ביותר בשנה, כשאחוז ההנחה הממוצע (!) בו נמכרו הפריטים השונים עמד על 47%. לשם השוואה, במהלך "יום שישי השחור" נרשמה הנחה ממוצעת של 44% בלבד – כשלפניו ממוקמים יום העבודה (46% הנחה), יום העצמאות (45%) ויום קולומבוס (45%).

בנוסף להנחות המפליגות, הצרכנים הדקדקנים יוכלו למצוא הנחות נוספות אשר מסתתרות בחנויות הווירטואליות השונות במהלך היום – החל מדמי משלוח חינם לכל נקודה בארה"ב ועד הנחות מצטברות מקנייה לקנייה (פריט שני בהנחה משמעותית, לדוגמא).

אך בניגוד לטירוף "יום שישי השחור", הפעם לא צפויים מיליוני אמריקאים לפשוט על הקניונים והחנויות מיד עם הזריחה כדי להגיע ראשונים וליהנות מהנחות הענק אשר מוצעות במהלך היום. במקום זאת, צרכנים אשר ירצו לנצל את ההנחות המשמעותיות ביותר בשנה ידרשו לפתוח את המחשב – ולשוטט בין החנויות הווירטואליות השונות.

ההנחות המשמעותיות באמת מחכות ברשת | צילום: shutterstock

בארה"ב, בה לא בוחלים להפוך כל יום חג לאומי ליום "חג של קניות", מסתמן יום הנשיא כיום הקניות המשתלם ביותר בשנה. אם אכן יתברר המהפך הזה כסמל אשר מבשר את השתלטותה של מהפכת המסחר הדיגיטלית, הרי שהמהפכה לא יכלה "לבחור" במועד סימבולי ומקודש יותר לציבור האמריקאי – מאשר עקיפתו של "יום שישי השחור" והשארתו מאחור.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן