Forbes Israel Logo

אאוט אוף ספייס: כמיליארד דולר הושקעו בחברות סטארט-אפ בתחום החלל ברבעון הראשון של 2018

חברות פרטיות מתחום החלל גייסו הון של כמעט מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2018, על פי דו"ח חדש של חברת הון הסיכון Space Angels. היו 20 עסקאות שהושלמו בין ינואר למרץ, בסך כולל של כ-975 מיליון דולר. 

יותר ממחצית מהסכום הושקע בחברת SpaceX אשר גייסה 500 מיליון דולר בגיוס בהובלת Fidelity, לפי אתר חדשות הסטארט אפ TechCrunch. ההשקעה לא אושרה בפומבי על ידי שתי החברות, וחיפוש בשטרות ה-SEC לא העלה ראיות לגיוס. עם זאת, מקורות רבים מסרו לפורבס כי הדו"ח מדויק.

שיגור של חברת SpaceX | צילום: shutterstock

עסקאות בולטות אחרות מדגישות את האטרקציה ההולכת וגדלה של המשקיעים בסטארט-אפים העוסקים בלווינים, יותר מ-250 מיליון דולר הושקעו בחברות סטארט-אפים בתחום זה, כולל השקעה בסכום של 13.5 מיליון דולר בחברת אסטרניס, ו-150 מיליון דולר בחברת Spaceflight, הממשיכות לשלוט בסצינת ההשקעות, למרות שגייסו רק 72% מסך ההשקעות ברבעון האחרון.

"ברבעון זה, ההשקעה הממוצעת בלוויינים היא 21 מיליון דולר", נכתב בדו"ח. "בעוד ההשקעה הממוצעת עבור השיגור היא 117 מיליון דולר".

מספר חברות הסטארט אפ בתחום החלל שמושכות השקעות גדל גם הוא. מבין 20 העסקאות שה-Space Angels עוקבים אחריהן, 11 מהן היו השקעות בשלב מוקדם, בהיקף של כ-88 מיליון דולר. אבל יש גם חברות בוגרות יותר – כ-30% מהעסקאות ברבעון האחרון היו מסדרה B או C, על פי הדו"ח. "עלייה של 10% לעומת השנה שחלפה".

אף על פי שחברות ההזנק עשויות להשתלט על ההשקעות, הדו"ח מציין כי חברות הלווין שולטות באקזיטים – בעיקר באמצעות רכישות.

עם זאת, האקזיט היחיד והגדול ביותר ברבעון היה הרכישה של 1.15 מיליון דולר של Tencate Advanced Composites, המייצרת רכיבים ללווינים. החברה ההולנדית נרכשה על ידי חברת טוריי היפנית בחודש שעבר.

לבסוף, הדו"ח גם מדגיש את ההשקעה הגוברת בחברות הזנק בתחום החלל בעשור האחרון. באופן מצטבר, הדו"ח מציין כי 14.4 מיליארד דולר הושקעו בענף מאז 2009. לא מפתיע עבור חברת הון סיכון שמשקיעה בחברות סטארט-אפים בתחום החלל, היא גם בטוחה שחברות כאלה מספקות ערך טוב למשקיעים.

"יסודות חזקים, כגון צמיחה בהכנסות והפגנות של טכנולוגיה חדשנית, מעניקים לנו אופטימיות רבה לגבי המשך הצמיחה של התעשייה", מציין הדו"ח. "אנו מונעים על ידי כניסתן של טיסות מסחריות לשוק, יישום של תוכניות ניטור וייצור בחלל".


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.