Forbes Israel Logo

אובמה: ביחד נעניק משמעות מתמשכת למילים "לעולם לא"

נשיא ארה"ב ברק אובמה, הנמצא בימים אלו בביקור באסיה, הוציא בשעות הצהריים הצהרה מיוחדת לרגל יום השואה. "ביום הזה, אני מצטרף לאנשים מכל הדתות, בישראל ובעולם כולו, שזוכרים את ששת מיליון היהודים – גברים, נשים וילדים חפים משפע – שנרצחו במהלך השואה, כמו גם קורבנות הברוטליות והאלימות של הנאצים", אמר אובמה.

"היום הזה גם מספק לנו הזדמנות לכבד גם את אלו שיצאו מתוך חשכת השואה כדי לבנות את החיים שלהם בקהילות חדשות מסביב לעולם", המשיך הנשיא. "זה כבוד עבורי לפנות לניצולים, כמו גם לאלו שעבדו כה קשה כדי לשמר את עדותיהם ולחלוק את סיפוריהם, כשאדבר בקרן השואה בשבוע הבא".

"ביום השואה, אנו צריכים להתחייב לקחת על עצמנו את משימת הזכרון, ולהתנגד תמיד לאנטישמיות, בכל מקום שבו היא מכה", סיכם אובמה, "יחד, אנו חייבים לתת משמעות מתמשכת למילים "לעולם לא".

צילום: רויטרס

אירועי יום הזכרון, שנפתחו אמש בעצרת הממלכתית ביד ושם, נמשכו היום עם צפירה בת שתי דקות. בהמשך נערך טקס הנחת הזרים ביד ושם, וטקס הקראת שמות בטרקלין שאגאל בכנסת, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה שמעון פרס.

משעות הצהריים, כעשרת אלפים בני אדם מ-50 מדינות, יהודים ולא יהודים, משתתפים במצעד החיים לזכר קורבנות השואה, בין אושוויץ לבירקנאו. בין המשתתפים גם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, שישתתף באירוע לציון 70 שנה להשמדת כחצי מיליון מיהודי ארצו.

כמו כן, משתתפים במצעד, לצד ניצולים ובני נוער, גם שרים, ח"כים ומפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, שעומד בראש משלחת של 185 שוטרים. יום השואה יינעל בטקס מרכזי שיתקיים, כמדי שנה, בקיבוץ יד מרדכי.


לכתבה באתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.