Forbes Israel Logo

אוויר פסגות: אלו הן הנשים העשירות ביותר בעולם

שנת שיא נוספת שיפרה את עושרן של הנשים המיליארדריות ברחבי העולם. 256 נשים נכנסו לדירוג עשירי העולם 2018 של מגזין פורבס, המספר הגבוה ביותר אי פעם; יחד, השווי שלהן מגיע לטריליון דולר (1,000 מיליארד), עלייה של 20% מאז השנה שעברה.

למרות שכמעט כל הנשים ברשימה ירשו את הונן, יותר מרבע מהן התעשרו בדרך עצמאית וסללו לעצמן את הדרך לרשימה. מספר הנשים העצמאיות הגיע השנה ל-72, זאת לעומת 56 בשנה שעברה.

סוזן קלאטן. עשתה את רוב הונה מאחזקותיה ב-BMW | צילום: מתוך Pinterest

אליס וולטון מחזיקה בכתר כאשה העשירה ביותר בעולם, כאשר ההון שלה זינק מ-33.8 מיליארד דולר ל-46 מיליארד דולר בשנה האחרונה והעלה אותה למקום ה-16 בדרוג. היא הבת היחידה של מייסד רשת הקמעונאות וולמארט, סם וולטון, והזינוק הדרמטי הגיע הודות לעליה של 43% בשווי המניות של וולמארט. הרשת הקמעונאית כבר מבצעת מהלכים אגרסיביים לתוך מסחר אלקטרוני ראש-בראש מול אמזון, ולאחרונה הכריזה על קו חדש של מוצרי מטבח בשותפות עם רשת המזון המקוונת של אתר באזפיד – טייסטי (Tasty).

וולטון לוקחת את תואר האישה העשירה בעולם מליליאן בטנקור, יורשת ענקית הקוסמטיקה לוריאל פריז, שנפטרה בחודש ספטמבר בגיל 94.

אל המקום השלישי הגיעה סוזן קלאטן עם הון של 25 מיליארד דולר, שאת רובו הרוויחה בזכות ירושה של חלק ממניות BMW. למעשה, מתוך עשר הנשים העשירות ביותר ברשימה, שמונה ירשו את ההון שלהן, בעוד שתיים מהן – ג'ינה ריינהארט האוסטרלית, אשר מקורות ההון שלה מגיעים ממכרות הברזל אשר בבעלותה, ואביגיל ג'ונסון האמריקנית, העומדת בראש קרן ההשקעות פידליטי – קיבלו עסק משפחתי אבל ידעו להוביל אותו לצמיחה משמעותית.

עבור נשים השואפות ליצור הון מאפס, ארצות הברית וסין הן המדינות לעשות זאת. שני שליש מהנשים המיליארדריות ברשימה שעשו את הונן באופן עצמאי לחלוטין מגיעות ממדינות אלה, כולל דיאן הנדריקס מויסקונסין, ארה"ב, בעלת חברת ABC לבניית גגות. הנדריקס נחשבת ליזמית העשירה ביותר באמריקה ומכהנת כנשיאת החברה מאז בעלה נפטר בשנת 2007. היא מנהלת את האימפריה ומובילה אותה להצלחה – המכירות השנתיות עלו פי שלושה ויותר בעשור האחרון ליותר מ-8 מיליארד דולר.

בסך הכל, 42 נשים נכנסו לדירוג בפעם הראשונה, כולל שתי מהגרות אמריקאיות, ג'יישרי אולאל וארן אוזמן. אולאל, שנולדה בלונדון וגדלה בהודו, שווה 1.3 מיליארד דולר. בהמשך עברה לארצות הברית ולמדה באוניברסיטת סן פרנסיסקו ואוניברסיטת סנטה קלרה. היא בילתה יותר מעשור בחברת מערכות המחשוב סיסקו, בהמשך הצטרפה לחברת המחשבים באריסטה נטוורקס, שם מונתה למנכ"ל ב-2008.

אוזמן, ילידת טורקיה, גם פנתה לחינוך אמריקאי ולמדה באוניברסיטת רינו בנוואדה. לאחר מכן הצטרפה לחברת התעופה והחלל סיירה נבאדה קורפ (SNC) ובשנת 1994 היא ובעלה, פטיח, קנו את החברה והם מעסיקים כיום 3,000 עובדים, לעומת 20 עובדים בשנה בה רכשו אותה. אוזמן, עם שווי נטו של 1.5 מיליארד דולר, נשארה הנשיאה והבעלים משותף העסק.

יורשת רשת ההמבורגרים In-n-Out, לינסי סניידר, קיבלה מתנת יום הולדת יפה בשנת 2017, כאשר הגיעה לגיל 35 וקיבלה את החלק האחרון של הירושה שלה. כעת היא מחזיקה ב-97% מחברת המזון המהיר בחוף המערבי, ושווה 1.2 מיליארד דולר. לינסי הפכה לנשיאת החברה בשנת 2010, היא מרחיבה אותה בתוך ארצות הברית ואף העזה להיכנס לטריטוריות חדשות כמו טקסס ואורגון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.