Forbes Israel Logo

אוניברסיטה אמריקאית מאמצת את מודל העסקים הייחודי של שרי אריסון

אוניברסית ג'ורג' מייסון שבווירג'יניה החליטה לאמץ את מודל העסקים הייחודי שפיתחה אשת העסקים הישראלית ומשלב פילנתרופיה וקידום נושאים חברתיים וסביבתיים ברחבי העולם, עם עשיית עסקים. אריסון קיבלה במהלך סוף השבוע תואר ד"ר של כבוד מראשי האוניברסיטה ופרסה בנאום בפני כ-6,000 סטודנטים את חזונה.

שיתוף הפעולה בין האוניברסיטה ואריסון מתמקד במחקר ובלימוד של "מודל עשיית הטוב ביוזמת שרי אריסון". המודל, שכולל 13 ערכים, עוסק ביישום ערכים אנושיים בסיסיים בחברות עסקיות גלובליות ובארגונים, השואפים ליצור "כלכלה ערכית" שמאזנת בין אנשים, רווחים וסביבה.

"ביחד עם אוניברסיטת ג'ורג' מייסון, אנו מקדמים גישה ייחודית ופרקטית של מנהיגות מבוססת-ערכים, באמצעותה כל בחירה וכל תהליך קבלת החלטות יוכלו לנבוע מפריזמה ערכית של עשיית טוב. אני חושבת, כי האחריות שאדם לוקח על מעשיו והשפעתו על הזולת הם אלו העושים כל אחד מאתנו למי שהוא", אמרה.


נשיא אוניברסיטת ג'ורג' מייסון אנחל קבררה, שרי אריסון וחברת הדירקטוריון קארן אלקלדה |צילום: אלקסיס גלאן

"הדרך בה שרי אריסון מממשת אחריות ערכית בעסקים מהווה דוגמא עבורנו, ואנו רוצים לחלוק זאת עם הסטודנטים שלנו שמתחילים כעת שלב חדש בחייהם", אמר נשיא האוניברסיטה אנחל קבררה. "החזון שלנו כלפי בוגרי האוניברסיטה, הוא שיהיו אזרחים מעורבים בחברה, הפועלים מתוך מצפון אתי ורואים עצמם מחויבים ליצירה של חברה שמושתת על ערכי הצדק. העבודה ששרי אריסון עושה ברחבי העולם מראה כיצד ניתן לעשות זאת".

אריסון סיפרה בנאומה על דרכה העסקית ועודדה את הסטודנטים ללכת בעקבותיה "במסע שעברתי במהלך שני העשורים האחרונים, יצרתי חזון אחר חזון עבור כל אחת מהחברות העסקיות וכל אחד מהארגונים הפילנתרופיים שלי בקבוצת אריסון. אך ככל שהחזון חשוב – הוא אינו מספיק. דרושים האנשים הנכונים, שיקימו את הצוותים הנכונים, יתוו אסטרטגיה לטווח ארוך וימצאו דרכים מעשיות ליישם ערכים ומטרות המקדימים את זמנם", הוסיפה.


שרי אריסון נואמת בפני קהל של אלפי סטודנטים | צילום: אלקסיס גלאן

אריסון המשמשת כבעלים של קבוצת אריסון ובעלת השליטה בבנק הפועלים, נחשבת לאחת הנשים העשירות בעולם. בחודש מרץ האחרון היא דורגה במקום הרביעי בדירוג המיליארדרים הישראלים של פורבס לשנת 2013, עם הון מוערך של 4.2 מיליארד דולר. כמו כן, דורגה אריסון ב-2010 על ידי פורבס במקום השני ברשימת המיליארדרים הירוקים בעולם בשל מסעה "להצלת כדור הארץ".

אריסון אחראית למימון והפעלה של מספר עמותות פילנתרופיות, וביניהן עמותת "רוח טובה" באמצעותה היא מפעילה את פרויקט "יום המעשים הטובים" בארץ וברחבי העולם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.