חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

אופטימיות באוצר: תשלומי המס על הרווחים הכלואים גדלו למיליארד שקל

תשלומי המס בגין הרווחים הכלואים שהצטברו בחברות הענק הישראליות מתחילת 2013 הגיעו למיליארד שקל, כך עולה מנתונים שהגיעו ל"סופהשבוע". ברשות המסים מנהלים מגעים מתקדמים עם חברות הענק במטרה לפתור את סוגיית המס ולהגדיל את היקפי הגבייה.

יעד גביית הרווחים הכלואים עבור שנת 2013 מוערך ב-3 מיליארד שקל. ואולם באוצר שוררת אופטימיות, לפיה היקף הגבייה המעשי יסתכם ב-5 מיליארד שקל לפחות, ויסייע להגדיל את שיעורי גבית המס בשנה הקרובה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

היקף הגבייה בגין הרווחים הכלואים צפוי לגדול משתי סיבות: האחת היא ההחלטה להעלות את שיעורי המס על הדיווידנד עבור אותן חברות מ-15% ל-20% בתחילת השנה הבאה; השנייה היא ההעדפה של חברות הענק למשוך את הרווחים כבר כעת, כדי לא להגיע להתדיינויות משפטיות. השלמת הסדר המס עד המועד הקובע תאפשר לחברות הענק לשלם מס חברות של 6% ומס על 15% על הדיווידנד.


משה אשר | צילום: דניאל זפרני

עוד נודע כי נכון להיום מתקיימים מגעים מתקדמים בעניין זה עם ישקר, טבע וענקי תעשייה נוספים. המועד האחרון שנקבע לסגירת הסדרים בעניין זה הוא חודש נובמבר.

הסדר הרווחים הכלואים נועד להמריץ את חברות הענק להשאיר את הרווחים בישראל במקום להוציאם לחו"ל. השארת הכסף חוסכת מהחברות את תשלום המס על הדיווידנד, וכן תשלום מס חברות מוגדל. על פי ההערכות, היקף הרווחים הכלואים נאמד ב-30 מיליארד שקל. אלא שחלק מחברות הענק מצאו דרכים לעקוף את המגבלות ולחלק דיווידנדים באמצעות חברות זרות, שחוק עידוד השקעות הון אינו חל עליהן. עם זאת, הביקורת הציבורית החריפה על הטבות המס הניתנות לקונצרנים הגדולים עודדה את חלקן לסיים אחת ולתמיד את הפרשה.

מרשות המסים נמסר בתגובה שאין באפשרותם בשלב זה להעריך את ההכנסות שיתקבלו עד כה מרווחים כלואים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן