Forbes Israel Logo

אופטימיות בוול סטריט לגבי הצוק הפיסקלי: הנאסד"ק קפץ ב-2.2%

אווירת חג בוול סטריט: תקופת החגים ודיווחים על התקדמות בנושא הצוק הפיסקלי הביאו לנעילה חיובית של המדדים המובילים בוול סטריט. מחירי הדלק רשמו עלייה כתוצאה מההסלמה בין ישראל לחמאס.

מדד הדאו ג'ונס רשם עלייה של 1.6%, מדד ה-S&P 500 עלה בכ-2% ומדד הנאסד"ק הוסיף 2.2% לערכו. הבורסות המובילות באירופה רשמו גם הן יום של עליות חדות כאשר הבורסה הלונדונית עלתה ב-2.3%, הדאקס הגרמני קפץ ב-2.5% ואילו הבורסה בצרפת זינקה ב-3%.

אחר 40 שנה בהן עבד בתפקידים שונים בענקית השבבים, נשיא ומנכ"ל אינטל פול אוטליני, הודיע לפני זמן קצר על פרישתו מתפקדיו השונים במאי 2013. המנייה פתחה את המסחר בירידות אך לאחר מכן התייצבה וננעלה ברמות הפתיחה. אפל טסה במהלך המסחר וטיפסה ב-7.3%.

המשקיעים כמו כן מביעים חשש ממבצע "עמוד ענן" ומהסלמת האלימות בין ישראל והחמאס. מחירי הנפט עולים מעלה כאשר החשש הוא כניסה קרקעית אפשרית ברצועת עזה.

במהלך סוף השבוע אמר אובמה כי הוא אופטימי לגבי הסכם עם הרפובליקנים בקונגרס בנושא הצוק הפיסקלי ומשך לעליות בוול סטריט גם ביום שישי. המחלוקת בין הדמוקרטים לרפובליקאים עומדת בין היתר על המס למשתכרים מעל 250 אלף דולר לשנה, צעד אותו מנסה אובמה לקדם.

בנוסף, ביום שלישי, יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב, בן ברננקי, ידבר בפני חברי המועדון הכלכלי של ניו יורק. בשווקים יחפשו רמזים לגבי גורלה של ההרחבה הכמותית הקרובה, כשהסוחרים והכלכלנים ימשיכו לתהות לגבי יעילותו של המהלך בשמירה על הכלכלה האמריקנית מהצוק. כמו כן, הדוחות הכספיים של החברות בסט ביי, HP, ו-Salsefoece.com צפויים להתפרסם ולעמוד במוקד המסחר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן