Forbes Israel Logo

אוקראינה: "פתחנו במבצע למיגור הטרור הפרו-רוסי"

כוחות הביטחון באוקראינה השיקו היום (א') מבצע "אנטי טרור" כדי למגר את התפרעויות הבדלנים הפרו-רוסים במזרח המדינה. "המבצע החל בסלאביאנסק. לוחמים מכל יחידות כוחות הביטחון גויסו", הודיע שר הפנים האוקראיני, ארסן אבאקוב.

פעילים פרו-רוסים חמושים בכלי נשק אוטומטיים פלשו אמש לבנייני הממשלה בסלאביאסנק, המרוחקת כ-150 קילומטרים מהגבול הרוסי, והציבו מחסומים בפאתי העיר.


המהומות אמש במזרח אוקראינה | צילום: רויטרס

כתב סוכנות הידיעות רויטרס בעיר דיווח כי מסוקים צבאיים חגים מעל מפקדת המשטרה בעיר, אחד הבניינים שעליהם השתלטו הבדלנים. כתריסר נשים ששהו בבניין בעת הפלישה הרוסית פונו ממנו בעקבות הודעתו של אבאקוב.

כ-100 אזרחים אוקראינים, רובם נשים קשישות, נאספו בפתח הבניין כשהם קוראים קריאות עידוד והזדהות עם המפגינים. בין השאר נשמעות קריאות הדורשות לערוך באזור משאל עם על הצטרפות לרוסיה, בדומה לזה שנערך בחצי האי קרים.

"הישארו בבתים"

שר הפנים האוקראיני אף קרא היום לתושבי סלאביאנסק להישאר בבתים, בשל העימותים הצפויים בין החמושים הפרו-רוסים לבין כוחות הביטחון. "העבירו את המסר לכל האזרחים: יש לעזוב את מרכז העיר, לא לצאת מהבתים ולא להתקרב לחלונות", צוטט אבאקוב בסוכנות הידיעות האוקראינית אינטרפקס.

השר ציין כי יריות נשמעו ברחבי העיר, אך כתב סוכנות רויטרס בסלאביאנסק דיווח כי לא נשמעו כל קולות נפץ.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.