Forbes Israel Logo

אושרה ייצוגית נגד פרטנר: גבתה כסף מהלקוחות לפני השלמת הניוד

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר הבוקר בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת פרטנר על גבייה כסף עודפת מלקוחות לפני השלמת תהליך ניוד המספרים מחברה אחרת.

עלי פי התובעים, הם ביקשו לעבור מסלקום לפרטנר, ולשמור על מספרי הסלולרים שלהם בהתאם לחוק התקשורת. ברגע שנרשמו לפרטנר, קיבלו מספר טלפון חלופי והחברה החלה לגבות מהם תשלום עבור הרשת. כך, עד שהושלם תהליך הניוד, מה שארך לעתים מספר ימים, שילמו למעשה הלקוחות לשתי חברות סלולר שונות – לסלקום, על מספר הטלפון הקיים שלהם, ולפרטנר על המספר החדש והחלופי שקיבלו.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לטענת פרטנר, הלקוח למעשה מתקשר איתה בהסכם לקבלת שירותי סלולר, וניוד הקו הוא רק חלק נלווה מן העסקה, ולא הבסיס שלה.

צילום: ארטיום דגל

בית המשפט קבע כי לשניים לא עמדה למעשה האופציה שלא לקבל מספר טלפון חלופי, כך שהם חויבו בתשלום לשתי החברות גם אם לא היו מעוניינים בכך. עוד קבע בית המשפט, כי לתפיסתו, רובם המכריע של האנשים אשר מבקשים להתנייד לא עושים שימוש במספר הזמני עד להשלמת תהליך הניוז.

התביעה הייצוגית תייצג את כל מנויי פרטנר שהתקשרו עמה בעסקת ניוד, ואשר חויבו על ידה  בתשלומים על שירותים שונים לפני ניוד הקו לרשת הנתבעת. ראוי לציין, כי השלכות התביעה הייצוגית עשויות להיות משמעותיות, מכיוון שמדובר בפרקטיקה הנהוגה במרבית חברות הסלולר הקיימות כיום בישראל.

מפרטנר נמסר בתגובה: "פרטנר קיבלה לידיה את החלטת בית המשפט, והיא נערכת להמשך ניהול ההליך העיקרי. חשוב להדגיש, כי הליך ניידות המספרים המופעל ע"י חברות הסלולר נקבע בחוק, ויישומו אושר ע"י משרד התקשורת".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.