Forbes Israel Logo

אזהרתה של פיץ' העלימה את האופטימיות: וול סטריט ננעלה בירידות

הבורסה בוול סטריט ננעלה הערב בירידות כאשר אזהרת סוכנות האשראי פיץ' גוברת על האופטימיות שנרשמה לגבי פתרון לנושא הצוק הפיסקלי. כמו כן התפרסמו היום שני דוחות מאקרו – נתוני התחלות הבנייה ורשיונות הבנייה של חודש נובמבר.

מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.7%, מדד הנאסד"ק השיל 0.3% מערכו ומדד ה-S&P 500 איבד 0.8% מערכו. באירופה נרשמו היום דווקא עליות כשבורסת לונדון מתחזקת ב-0.4%, בורסת פריס מוסיפה גם היא 0.4% לערכה ובורסת פרנקפורט רושמת עלייה של 0.2%. 

סוכנות דירוג האשראי פיץ' חזרה אתמול על אזהרותיה כי דירוג האשראי של ארצות הברית יעמוד בסכנה אם זו לא לצליח לפתור את המחלוקת בין הדמוקרטים לרפובליקנים בכל הקשור לקיצוצים הנדרשים לקראת השנה הבאה. "כישלון בנוגע לצוק הפיסקלי יגביר את חוסר הוודאות החג מעל למדיניות הפיסקלית, ויפיל את ארצות הברית למיתון בלתי נמנע", נכתב בתחזית של פיץ'.

צילום: רויטרס

כמו כן, התפרסמו היום שני דוחות מאקרו: נתון התחלות הבנייה לחודש נובמבר ירד ב-3%, לרמה של 860 אלף, לעומת 894 אלף התחלות בחודש אוקטובר. מנגד, רשם נתון אישורי הבניה שהוענקו בחודש נובמבר עלייה לרמה של 890 אלף, לעומת 866 אלף אישורים שהוענקו בחודש אוקטובר.

פייסבוק עמדה היום במוקד לאחר שההודעה על שינוי תנאי השימוש בתמונות "אינסטגרם" שבבעלותה יצרה תגובות רבות. היום הודיעה החברה כי הכרזתה הובנה לא נכון, ובקרוב תפרסם את ההודעה המתוקנת. היום ירדה מניית החברה בכ-1.1%. בנוסף דיווחה פייסבוק כי החל מהשנה הבאה תשמש גם כפורמט וידאו ולא רק כאודיו וכטקסט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.