Forbes Israel Logo

אז עברתם את ראיון העבודה הראשון – מה עושים עכשיו?

אז עברתם את ראיון העבודה הראשון. ברכות! מה עכשיו? זה לא הזמן לנוח. הצעד הבא שלכם הוא לנסות להיזכר בנקודות מפתח בראיון ולהשתמש במה שתלמדו כדי להתכונן לראיון הבא שלכם.

הסיבה שבגללה מומלץ ללכת מיד אחרי ראיון לבית קפה (או למקום אחר שבו תוכלו לכתוב מהר ובפרטיות את רשמיכם) היא שבני אדם נוטים לשכוח דברים במהירות. על פי מחקר שנערך ב-2010מרבית האנשים שכחו עד 73% ממה שלמדו בתוך יום או יומיים מהרגע ששמעו את הדברים.

אז הזמינו את הקפה שאתם אוהבים, שבו בריכוז, וכתבו כל מה שתוכלו לזכור בנוגע לראיון  למשל: המסמכים שהצגתם בפני מנהל כוח האדם במהלך הראיון או אחריו; נושאים שעלו לדיון במהלך הראיון; שאלות שנתקעתם במהלך התשובה להן שהרגשתם שיכולתם לספק תשובה טובה יותר עליהן; מסמכים נוספים או מידע שמנהל כוח האדם ביקש מכם לספק (כאלה שלא היו לכם בהישג יד ושנדרשתם לשלוח מאוחר יותר במייל).


צילום אילוסטרציה: IngImage / ASAP

כתיבת כל הפרטים הללו מהר ככל האפשר לאחר הראיון חשובה, משום שככל שתחכו, סביר יותר להניח שתשכחו פרטים חשובים. 

כעת, השתמשו במה שלמדתם מהראיון כדי להכין עצמכם לראיון הבא. שאלו את עצמכם: מה הצליח במהלך הראיון? מה הלך פחות טוב ממה שתכננתי? אם הייתי יכול להתראיין שוב, מה הייתי עושה אחרת?

האימונים הללו ישפרו את המוכנות שלכם, אז השתמשו במסקנות הללו כדי לשפר את כישורי הראיון שלכם. כך לדוגמא, לקוחה שלי הבינה בדיעבד ששתיית קפה על הבוקר פגעה בראיונות העבודה שלה, משום שהפכה אותה לעצבנית וקופצנית. לקוחה אחרת למדה שהיא נוהגת להאריך בדיבור לא רלוונטי כשנשאלה על עצמה והבינה שעליה לספק תשובות חדות, קצרות וברורות יותר.

כל דבר בחיים קשור ללמידה ולניסיון. המתנה הטובה ביותר שאנו יכולים לתת לעצמנו היא להאט מספיק כדי להבין מה ראינו ושמענו, כדי שנוכל להשתמש במידע הזה בניסיון לעזור לעצמנו להשתפר בעתיד. נסו לקחת זמן כדי להבין מה הצליח ומה ניתן לשפר בראיונות העבודה הבאים, אך עשו זאת מיד בתום כל ראיון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.