Forbes Israel Logo

אחד העם: הבנקים ירדו 2.2%, הכשרה אנרגיה צנחה ב-34.5%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום במגמה שלילית, על רקע החשש מהאטה כלכלית בסין,  וכן על רקע הדיון הציבורי בנוגע לתקיפה ישראלית באיראן והחשש מהשפעה שלילית של המהלך על המשק המקומי. מניות הגז והנפט במוקד לאחר פרסומים על כישלון הקידוח ברישיון "מירה" של חברת הכשרה אנרגיה ביום חמישי האחרון. 

המדדים המובילים בת"א רשמו במהלך היום ירידות שנבלמו מעט לקראת תום המסחר: מדדי ת"א 25 ות"א 100 נחלשו ב-0.6% ו-0.8% בהתאמה, ומדד הבנקים ירד ב-2.2%. מדד התקשורת איבד 1.8%, ואילו מדד ביומד – 3%. 

ביום חמישי דווח כי קידוח האקספלורציה למטרות גז ונפט ברשיונות צמודים, מירה ושרה לא הגיע לתוצאות הרצויות. הפרויקט הינו בבעלות קונסורציום חברות (הכשרה אנרגיה, מודיעין, איפיסי, GGR הקנדית) הדיווח בא בתום שבוע שמניות השותפות בקידוח מירה ושרה רשמו ירידות משמעותיות, הכשרה אנרגיה (17.5%) מודיעין ואיפיסי (12%).

עפ"י הדיווח ישנה אפשרות ממשית לכשלון הקידוח, כך שהחברות הגיעו לשכבת המטרה ולא נמצאו סימני גז משמעותיים, לעומת זאת בסוף השבוע שחררו החברות הודעת בורסה בא הם מציינים כי עדיין לא הגיעו לשכבת מטרת הגז שנמצאת בעומק של 4800-5000.

לטענת גיל בשן, אנליסט האנרגיה הבכיר של חברת אי.בי.אי, קשה באמת לדעת מה קורה ובאיזה שלב הקידוח ואיזה עומק נמצאת שכבת המטרה. מטרות הגז היו אמורות להיות רדודות יותר וההודעה האחרונה שהן בעומקים של 4.8-5 ק"מ מפתיעה ביחס לדיווחים ופרסומים קודמים. יחד עם זאת יתכן כי בקידוח נתגלה מידע חדש ששונה מהערכות המבוססות על הסיסמיקה ובכל זאת יימצא גז במבנה.חברת הדשנים מכתשים אגן, אשר נמצאת בשליטת כמצ'יינה הסינית, דיווחה הבוקר על עלייה של 16% ברווח התפעולי ברבעון השני של 2012 והסתכם ב-100.8 מיליון דולר – כך עולה מתוצאות החברה אשר פורסמו היום.

מכירות החברה ברבעון השני של השנה הגיעו ל-783 מיליון דולר, עלייה של 8%. לפי החברה, הגידול נבע בעיקר משיפור בתמהיל המוצרים ומגידול כמותי בהיקף המכירות. כמו כן, עלייה במחירי הנפט וחומרי הגלם שהחלה עוד בשנת 2011 הובילה לעלייה מסוימת במחירי המכירה בענף האגרוכימיה, ובכלל זה במחירי המכירה של מוצרי החברה.

למרות הנתונים החיוביים, רשמה החברה ירידה של 7.6% ברווח הנקי – מ-45.5 מיליון דולר בשנה שעברה ל-42 מיליון דולר ברבעון האחרון, בשל עלייה של 51% בתשלומים למס במהלך הרבעון הנוכחי, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA (רווח לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות) גדל ברבעון השני, ב-14% והסתכם בכ-136.1 מיליון דולר (17.4% מהמכירות), בהשוואה לכ-119.4 מיליון דולר (16.5% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.