Forbes Israel Logo

אחד העם: יום מסחר תנודתי ננעל בירידות; אי.די.בי נחלשה ב-2.3%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות קלות לאחר מסחר תנודתי, בהמתנה לתחילת עונת הדוחות בוול סטריט. המדדים המובילים נפתחו בירידות, עברו לעליות קלות, ולבסוף ננעל המסחר במגמה שלילית.

מדד ת"א 25 נחלש ב-0.2%, תל אביב 100 איבד 0.2% גם הוא. מדד הבלוטק ירד 0.5%, מדד הנפט והגז השיל 1.4%, ואילו מדד הבנקים דווקא התחזק ב-0.7%.

מניות אי.די.בי המשיכו לרכז עניין היום, על רקע העסקות השונות של חברות הבת שלה, כלל ביטוח וכלל פיננסים. אתמול הודיעה כלל פיננסים כי היא מתפרקת מנכסיה ומוכרת את פעילותה בתחום קרנות הנאמנות וניהול התיקים לחברת הראל תמורת 210 מיליון שקל. 

עסקה זו מתפרסמת יממה לאחר הפירסומים על מגעים שמנהל בעל השליטה באי.די.בי נוחי דנקנר למכירת החברה הבת כלל ביטוח לחברה הנכדה כור, זאת במטרה להזרים מזומנים במעלה הפירמידה. 

צילום: תומריקו

עוד פורסם כי דנקנר מבקש מנציגות האג"ח של החברה דחייה של 5-15 שנה בתשלום החוב. החברה הציעה למחזיקי האג"ח פריסה מדורגת וארוכה של התשלום תמורת ריבית גבוהה יותר. גורם המקורב לחברה מסר כי כרגע אין כל הסכם באשר לדחייה וכי נציגויות האג"ח בוחנות את ההצעה שהוגשה להן. מניית אי.די.בי נחלשה היום ב-2.3%.

היום תחל עונת הדוחות בבורסות וול סטריט במסגרתה ידווחו החברות האמריקאיות על תוצאותיהן בסוף השנה  החולפת. אחד הדוחות העיקריים שיפורסמו היום יהיה של חברת המתכות אלקואה. הדוח יפורסם בתום המסחר בוול סטריט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.