Forbes Israel Logo

אחרי יום של עלייה: הבורסה צנחה – מדד הבנקים איבד 2.1%

המסחר בתל אביב התנהל במגמה חיובית מרבית יום המסחר, אולם ממש לקראת הירידה חלה צניחה חדה במדדים המרכזיים, והם נסגרו בירידות שערים. מחזור המסחר היום היה נמוך במיוחד, והגיע ל-368 מיליון שקל.

ת"א 25, שהתנהל בעליות של 0.5% בערך, נסגר בירידה של 0.8%, ת"א 100 ירד ב-0.5%, ומדד הבנקים צנח ב-2.1%.

מניות הביטוח המשיכו לרכז עניין לאחר שבשבוע שעבר הודיע המפקח על הביטוח במשרד האוצר על ביטול ביטוחי המנהלים עקב עלייה מתמדת בתוחלת החיים בישראל. בעקבות הודעה זו פרסמו חברות הביטוח כי הן צפויות לרשום הפסדים ב-2012, מה שגרם לצניחה בערך המניות שלהן. מדד הביטוח עלה ב-0.2% בסיום יום המסחר.

ביום שישי רשמו המדדים המובילים בוול סטריט עליות חדות, על רקע פרסום דוחות הבנק הגדול בארה"ב, ג'י.פי מורגן, שרשם רווח של 5 מיליארד דולר ברבעון השני, אך דיווח גם על כך שפרשת "הלוויתן מלונדון" עלתה לו בהפסד של 4.4 מיליארד דולר. הדאו ג'ונס זינק ב-1.6%, S&P 500 טיפס ב-1.6%, ואילו הנאסד"ק הוסיף לערכו 1.5%. בסיכום שבועי, הצליחו המדדים המרכזיים למחוק היום כמעט את כל הירידות שרשמו השבוע. דאו ג'ונס סגר את השבוע סביב רמות הפתיחה, S&P 500 עלה ב-0.1%, והנאסד"ק ירד ב-1%. גם מדד התנודתיות VIX, המכונה "מדד הפחד", רשם נפילה של 7.9%.

המשקיעים בתל אביב ממתינים לפרסום מדד המחירים לצרכן הערב על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כשתחזיות הכלכלנים הן לעלייה של 0.1%. מוקדם יותר החודש פורסם כי הגירעון המסחרי של ישראל בחודש יוני התרחב ל-7.3 מיליארד שקל. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.