Forbes Israel Logo

אחרי כישלון המפות: אפל עובדת על Street View עצמאי

בקשה שהגישה אפל למשרד הפטנטים האמריקאי בחמישי האחרון כוללת בקשה לרישום פטנט על מערכת מעקב תלת מימדית עבור הדמיית ניווט פנורמי (3D Position Tracking for Panoramic Imagery Navigation). במילים אחרות, נראה כי אפל עובדת על ייצור Street View משלה, במטרה להציע את התחרות האולטימטיבית מול מערכת המפות של גוגל.

בפטנט שהגישה החברה מתייחסת האחרונה לעובדה שבחווית הניווט הקיימת כיום המשתמש מתבקש לנווט באמצעות גלילת האצבע על המסך, כאשר הממשק קופץ מנקודה לנקודה במפה ואינו מציע המשכיות ברורה בכל הנוגע למיקומו של המשתמש

אפל מצידה, מעוניינת להציע חווית שימוש שונה לחלוטין באמצעות מערכת המתבססת על החומרה הנמצאת בסמארטפון או בטאבלט, על מנת להציע את חווית הניווט הטובה ביותר.

צילום: רויטרס

מחממת את המנועים הגרפיים

בתיאור הפטנט של אפל, מוצגת מערכת המציעה אפשרויות נרחבות יותר מאלה של גוגל, כגון אפשרות לקשר בין שני מכשירים על מנת להציג תצוגה פנורמית ורחבה יותר של הרחוב, אפשרות להכנס בצורה וירטואלית אל מבנים – שם יצפו בתמונה פנורמית של המקום, ושליטה פיזית במפות באמצעות המכשיר. כלומר, לאחר כניסה אל המערכת המדוברת, יוכלו המשתמשים להזיז את המכשיר פיזית ימינה, שמאלה, קדימה או אחורה על מנת לשלוט בתצוגת הרחוב, באמצעות החיישנים הנמצאים במכשיר.

המטרה העיקרית של אפל במערכת החדשה שלה, היא להציע דרך לצפות במפה בצורה הרבה יותר אמיתית ואינטואיטיבית מזאת הנהוגה היום, ישירות דרך מכשיר הסמארטפון או הטאבלט של המשתמשים. אך עם כל הכבוד לחזון המרשים של אפל, אי אפשר לשכוח שאפליקציית המפות שלה, Apple Maps נחשבה לכשלון כה צורם עד שטים קוק התנצל על כך בצורה אישית באתר החברה. לאור העובדה שעד כה מדובר באפליקציה מקרטעת לעומת Google Maps, ייתכן כי אפל ממשיכה להתקדם הלאה בכל הנוגע לפיתוח מוצרים עבור המשתמשים, במקום להתמקד בבעיות הקיימות ובפתרונן.

לאור העובדה שהפטנט נמצא בשלביו הראשונים ויקח זמן מה עד שיגיע לשוק, אפילו במצב בטא, נקווה כי אפל תנצל את הזמן והמתכנתים שמעסיקה לשם כך על מנת לשפר את מערכת המפות הפנימית שלה. בשורה התחתונה, אנחנו תמיד אוהבים תחרות שמעודדת את החברות להציע מוצרים טובים הרבה יותר למשתמשיהן, ואין ספק שיהיה מאוד מעניין לראות מה אפל מתכננת לנו בכל הנוגע לחווית המשתמש.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.