Forbes Israel Logo

“אחרי מהפכת המחירים בסלולר – השוק הקווי הוא הבא בתור”

אחרי מהפכת המחירים בסלולר, אנו בפתחה של מהפכה גם בשוק הקווי – כך מעריכים היום בבית ההשקעות פסגות.

בסקירה שפרסם בית ההשקעות הבוקר, כותבת האנליסטית אילנית שרף כי המהלך של סלקום, במסגרתו השיקה חבילת תקשורת כוללת, מקדים את פתיחת השוק הסיטונאי לתחרות. להערכת בית ההשקעות, החברה שתספוג פגיעה מרכזית  מן התחרות תהיה בזק.

בפסגות מתייחסים גם לתחרות המשתוללת במחירי הסלולר, אליה הצטרפו באחרונה גם החברות הוותיקות, שנאלצו להוריד מחירים כדי להתחרות עם המפעילות הווירטואליות ועם החברות החדשות – גולן טלקום ו-HOT מובייל. "שוק הסלולר תחת מתקפה ובעיצומה של מלחמת מחירים, שנכפתה על החברות עם פתיחת השוק לתחרות וכניסתן של המפעילות החדשות. הניסיון למתן את שיעור הנטישה ולשמר עד כמה שניתן את נתח השוק הובילו להידרדרות שיא ברמות התעריפים בשבועות האחרונים. על אף תכניותיהן המקוריות של החברות הוותיקות, אנו מעריכים כי המפעילות הוירטואליות לא צפויות להיעלם מהמפה בתקופה הקרובה".

"הוזלת התעריפים המחיר מצד החברות הוותיקות ברורה: הדחתן של גולן טלקום ומפעילות ה- MVNO מהשוק. עם זאת, ההתנהלות האגרסיבית והמשוללת כל רסן הובילה גם אותן לרצפת המחירים החדשה, במקביל לשימור של מפעילי ה-MVNO. כך הוזלת התעריפים לרמי לוי על ידי פלאפון, אפשרה לרשת הקמעונאית לשווק חבילות הכול כלול במחיר מוזל ותחרותי של 88 שקלים. מהלך זה משמר את חברת הסלולר של רמי לוי, לפחות נכון לעכשיו, במקום לדחוק אותה החוצה".

לגבי פלאפון, כותבים בבית הבהשקעות כי "החברה משתדלת להסתכל כרגע על המתרחש בשוק התקשורת מהצד. עם זאת ישנם מהלכים שנכפים עליה מבחוץ ובמקרים אלו היא מחויבת להגיב. כך קרה עם רמי לוי, אשר הגדיל לעשות וניצל את החולשה של פרטנר ובא איתם במו"מ בעודו מתארח ברשת  פלאפון. פלאפון שלא יכלה להרשות לעצמה לאבד אותו כלקוח, אפשרה לו כאמור לשווק חבילות הכול כלול בתעריף של 88 שקל".

"פרטנר מעוניינת לשמר את המותג שלה ולייצר הפרדה מוחלטת בין "שירות זול" ל"שירות יקר", סלקום נאחזת בכל הכוח במותג "סלקום משפחה" ופלאפון לא ממש מגיבה ונשארת מאחור כאשר נראה שהיא מנסה להבין את יחסי הכוחות החדשים בשוק. נציין כי פלאפון איננה יכולה להגיב למהלך של סלקום לנוכח היותה חלק מקבוצת בזק ומגבלת ההפרדה המבנית שמוטלת על הקבוצה. על כן, אם ברצונה למתן את העלייה החדה בשיעור הנטישה יהיה עליה שוב להתמודד בגזרת המחיר באמצעות הפחתת תעריפים או השקת  מותג מוזל", נכתב בסקירה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.