Forbes Israel Logo

אטרקטיבית: מספר שיא של נוסעים ברכבת ישראל ב-2013

רכבת ישראל פרסמה היום את סיכום שנת 2013, לפיו במהלך השנה החולפת נסעו ברכבת מספר שיא של 45.1 מיליון נוסעים. מדובר בעליה של 12% לעומת השנה שעברה. הגידול הרב ביותר נרשם בקו הרכבת הוד השרון-תל אביב (27%) וכן בקווי הרכבת באר שבע-תל אביב וירושלים-ת"א (25% כל אחד). במהלך השנה נקלטו ברכבת ישראל 18 קרונות דו קומתיים נוספים המכילים 2,000 מקומות ישיבה.

כמו כן נרשם שיא במדד הדיוק של הרכבות שעמד על 93.3% לעומת 90% בשנה שעברה ו-86% ב-2012. השיפור בדיוק מגיע בעקבות סיום עבודות הכפלת המסילה מנהרייה ועד באר שבע וקליטת 15 קטרים חדשים ומודרניים.


רכבת ישראל. מדד הדיוק בשיא | צילום: שמואל רחמני

במהלך השנה הסתיימו גם מספר פרויקטים גדולים: אשדוד ואשקלון חוברו לקו החוף, נחנכה תחנת שדרות כחלק מקו הרכבת העתידי בין אשקלון ובאר שבע, וכן הוחלפו 5 גשרי רכבת ותיקים בקו החוף ובאזור באר שבע.

בשנה הבאה מציינים ברכבת ישראל, צפויים להתקבל עוד 72 קרונות דו קומתיים נוספים, ימשכו העבודות בקו מסילת הנגב, בפרויקט הקו המהיר לירושלים וחיבור המסילה מהוד השרון לרעננה. "נעשה כל מאמץ על מנת להמשיך את מגמת הגידול והרחבת שירותי הרכבת, המהווה מנוע צמיחה כלכלי וחברתי משמעותי בישראל", ציין בעז צפריר מנכ"ל רכבת ישראל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.