Forbes Israel Logo

איגוד החברות הציבוריות: "יש להכריז על אנטרופי כמונופול"

איגוד החברות הציבוריות פנה בדרישה לממונה על ההגבלים העסקיים דייויד גילה להכריז על חברת הייעוץ לגופים מוסדיים אנטרופי כמונופול. במכתב ששלח מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות אילן פלטו לממונה נכתב כי "אין זה ראוי שאנטרופי תגבה כספים מחברות ציבוריות. אנטרופי גובה שכר שירותי ייעוץ מהגופים המוסדיים השוכרים את שירותיה. מדובר בניצול לרעה של כוחה המונופוליסטי של אנטרופי".

עוד נאמר במכתב כי "כוחה המונופוליסטי של חברת אנטרופי גדל, בחסות הרגולטור, עם כניסתו לתוקף של תיקון 20 לחוק שכר הבכירים. "תיקון 20 לחוק החברות מחייב להביא לאישור האסיפה הכללית את מדיניות התגמול בלי שבעלי השליטה בחברה רשאים להשתתף בהצבעה, כך שאישור מדיניות התגמול נתון בידי המוסדיים – כלומר בידי אנטרופי", לשון המכתב לממונה על ההגבלים.

מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות אילן פלטו הוסיף כי, "מדובר למעשה ב'הצעה שאי אפשר לסרב לה', הרי ברור מה יעלה בגורלה של חברה שתסרב להעביר לאנטרופי את הכסף שהיא מבקשת. אנטרופי נמצאת בניגוד עניינים חמור, ויש צורך בטיפול מיידי מצד הרגולטורים השונים, כדי למנוע את העיוות המתמשך הזה". עוד הוסיף פלטו: "זו שערורייה. גל הרגולציה האחרון הפך את אנטרופי למונופול בתחומה, וכמו כל מונופול- היא מנצלת את כוחה לרעה ומבקשת שכר גם מהחברות הציבוריות. אנטרופי מייעצת למוסדיים – למה היא מבקשת כסף גם מהחברות הציבוריות"?

 אילן פלטו, מנכ"ל איגוד החברות הציבוריוץ | צילום: יח"צ

במקביל, פנה האיגוד אל כלל החברות הציבוריות בבקשה שלא לחתום על התקשרות מחייבת עם אנטרופי עד להשלמת הבירור בנושא: "איגוד החברות הציבוריות רואה בחומרה את הניסיון של המונופול בתחום הייעוץ למוסדיים להגדיל רווחיו על חשבון החברות הציבוריות. האיגוד נמצא בהליך בירור של הסוגיה מול אגף שוק ההון באוצר, רשות ני"ע וחברת אנטרופי.עד להשלמת הבירור אנחנו ממליצים לחברות להימנע מהתקשרות מחייבת עם אנטרופי".

בתגובה לטענות האיגוד אמרו בחברת אנטרופי: "החברה אינה מונופול, מעולם לא הייתה מונופול ואינה יכולה להיות מונופול כי בכל עת יכול כל אחד לפתוח תחרות. איגוד החברות יכול לפתוח תחרות בעצמו". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.