Forbes Israel Logo

איום על המפה: אפל עומדת לנגוס ברווחי גוגל

צעדה המצופה של אפל בהשקת אפליקציית מפות משלה הינו דוגמא דרמטית במיוחד לאופן שבו מתפתחת התחרות בין אפל לגוגל. גוגל השקיעה סכומים עצומים בפיתוח טכנולוגיית המפות שלה לאורך השנים, ובערך מחצית מהטראפיק שמייצרות המפות שלה מגיעv מאייפונים ואייפדים. בין היתר, השימוש במפות עם מכשירים אלה חושף נתוני מיקום בעלי ערך, המסייעים לשפר את השירות ומספקים למעשה פיצ'רים דוגמת דיווחי תנועה בזמן אמת. 

גוגל גובה מאפל כסף עבור טעינת מפות למכשירים שלה, ומדובר בסכום נכבד – בבירור יותר ממה שהיא מרוויחה כרגע על האנדרואיד שלה. המספרים מורים כי מכשירים מתוצרת אפל דוגמת האייפון, שמשתמשים במפות שלהם באותה איכות של חיפוש גוגל בדפדפן ה'ספארי', ייצרו עד פי 4 יותר הכנסה עבור גוגל מאשר השימוש המקביל במכשירים מתוצרתם הם באותה תקופה. 

גוגל, מצידה, דואגת מן הסתם לבצע את השינויים הנדרשים בשיטות העסקיות שלה בינתיים: מעבר לאפל, גוגל החלה לגבות תשלום ממפתחי אפליקציות עבור גישה לנתוני גוגל מפות, שהיו חינמיים עת עתה עבור כל הלקוחות למעט הגדולים ביותר – דוגמת אפל.

אבל אם וכאשר אפל לא תתקין את גוגל מפות בחומרה הניידת שלה, מדובר בזרם הכנסות שייחתך מגוגל מיידית. האם זה הזמן, אפוא, לפתוח בספקולציות לגבי מועד תחילת הביקוש של אפל לשותף – חיפוש אחר?

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.