Forbes Israel Logo

איך הרוויח מייסד אמזון 9 מיליארד דולר ביומיים?

ג'ף בזוס, מייסד ענקית הקמעונאות אמזון והאיש העשיר ביותר בעולם, הרוויח 9 מיליארד דולר ביומיים. בזוס גם הוכתר לא מזמן כ-centibillionaire היחיד בעולם – שווי נכסיו עומד על יותר מ-100 מיליארד דולר.

בזמן שמניית אמזון זינקה, במידה רבה הודות לדוח רווח טוב יותר מהצפוי, שוויו של בזוס עלה גם כן. עם סגירת המסחר ביום שישי שעבר, שוויו נטו עמד על כ-130.2 מיליארד דולר – על פי דירוג העשירים בעולם של פורבס בזמן אמת – פחות מ-2 מיליארד דולר מתחת לשיעור הגבוה ביותר שלו אי פעם, 132.1 מיליארד דולר, אליו הגיע במרץ השנה.

בזוס. 9 מיליארד דולר ביומיים | צילום: Amazon

מאחורי הזינוק במניית אמזון היו חדשות פיננסיות טובות. ביום חמישי, אמזון פרסמה את הרווחים ברבעון הראשון של השנה שעוררו התרגשות רבה אצל המשקיעים. עם הכנסות של 51.04 מיליארד דולר, ענקית המסחר האלקטרוני עלתה על הציפיות שלה ב-1.26 מיליארד דולר, כתוצאה מצמיחה בשירותי הענן ועסקי הפרסום שלה. הרווח הנקי הסתכם ב-1.6 מיליארד דולר – יותר מכפליים בהשוואה לרבעון הראשון של השנה שעברה. החברה הציגה את הרבעון השני ברציפות עם רווח של יותר ממיליארד דולר.

אמזון גם הודיעה על עליית מחירים של 20% ללקוחות המצטרפים לשירות הפריים שלה; לקוחות חדשים יצטרכו לשלם 119 דולר החל מחודש מאי והעדכון ללקוחות הקיימים יתבצע בחודש יוני. במכתב בעל המניות השנתי שלו, הודיע בזוס כי בשרות אמזון פריים חברים יותר מ-100 מיליון אנשים ברחבי העולם. נראה שהחברה אינה צופה שהעלאת המחירים תשפיע על מספר המנויים שלה, וגם וול סטריט, שנסוגה בשערי הריבית, מצפה שהיא תביא להכנסות ולרווחים גבוהים יותר.

בזוס מחזיק ב-16% מענקית המסחר האלקטרוני שהקים, נתח שמייצג 95% מהונו המוערך. לכן לביצועים של מניית אמזון יש השפעה ישירה ומשמעותית על עושרו. מאז הודיעו ביום חמישי אחר הצהריים על העלייה ברווחי החברה, מחיר המניה של אמזון עלה ב-4%, ועמד ביום שישי על 1,578 דולר.

גם אמזון וגם בזוס עברו כברת דרך ארוכה מאז הקמת החברה לפני 24 שנה. אמזון החלה את דרכה כחנות ספרים למסחר אלקטרוני במוסך של בזוס לאחר שעזב את עבודתו בקרן גידור בניו יורק. באותם ימים ראשונים של בועת הדוט-קום, לא נדרש לחברה זמן רב כדי להתליח ולהמריא.

ב-1997 הונפקה אמזון לציבור ב-18 דולר למניה, ובשנה שלאחר מכן הצטרף בזוס לרשימת "פורבס 400" – דרוג האמריקאים העשירים בעולם. שוק המסחר האלקטרוני התרחב מאז לכל תחום, כולל קמעונאות מזון עם רכישת Whole Foods בשנה שעברה, וכן שירותי אינטרנט, אשר כעת מהווים את מרבית הרווחים של אמזון. בזוס הפך לאיש העשיר ביותר בעולם בפעם הראשונה בחודש יולי 2018, משאיר מאחור את ביל גייטס.

בזוס גם הרחיב את תיק ההשקעות שלו. כעת הוא הבעלים של עיתון ה"וושינגטון פוסט" וחברת התעופה "Blue Source", שמטרתה להגדיל את הנגישות של נסיעות לחלל לאזרחים פרטיים. ההשקעה ב"וושינגטון פוסט" עוררה ביקורת מצד הנשיא טראמפ בשל הסיקור לו זוכה בזוס בעיתון. טראמפ גם טען שאמזון פוגעת בשירות הדואר של ארצות הברית. ביום שישי הודיע בזוס על ניסוי הטילים הבא של חברה נוספת בבעלותו – Blue Origin שיערך בסוף השבוע הבא. נראה, עם זאת, כי מה שבעיקר מזנק הוא הונו של בזוס.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.