חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

“אירופה מאמצת מדיניות כלכלית שתביא להשמדה עצמית”

ההתנהלות הכלכלית של המדינות החזקות בגוש היורו היא המסוכנת ביותר שנראתה באירופה מאז שנות ה-30 של המאה שעברה. בכנס המנכ"לים הגלובלי של פורבס שנפתח אמש אמר העורך הראשי של מגזין פורבס, סטיב פורבס כי המדיניות הכלכלית של הגוש "בהחלט איננה מועילה".

לדברי פורבס, "כיום באירופה ישנן העלאות מסים מסיביות בסקטור הפרטי שיוצרות אי שוויון מול המגזר הציבורי. מצב זה לא מאפשר לסקטור הפרטי". בגרמניה שיעור המסים עלה השנה ל-75%, בספרד שיעור המסים הגיע ל-52% וכעת מתכננת הממשלה העלאת מסים נוספת.

העלאה כזו דרסטית של מסים באירופה לא נרשמה מאז שנות ה-30 של המאה ה-20. גם אז התפלאו מנהיגי היבשת מדוע הכלכלות הגדולות מתכווצות.

העלאת המיסים הגדולה ביותר מאז שנות ה-30 | צילום: רויטרס

במקביל ממשיכים מנהיגי יוון וספרד במדיניות הצנע, אותה דורש האיחוד האירופי כתנאי לחבילת החילוץ הבינלאומי. לאזרחים במדינות הללו כבר נמאס ומזה כחודש הם מפגינים ברחובות ומביעים את מחאתם על המיתון ההולך ומחריף. 

בעוד שממשלת ספרד מהססת ולא מגישה בקשת חילוץ רשמית מחשש להשלכות פוליטיות, ראש הממשלה היווני ממשיך את רפורמת הצנע שלו למורת רוחם של האזרחים במדינה. בשבוע שעבר הפגינו עשרות אלפי יוונים ברחובות אתונה וקראו לממשלה להפסיק את הקיצוצים ולהציל את שוק העבודה. 

בנוסף להפגנות פתחו היוונים בשביתה כללית, בפעם השלישית ברציפות בניסיון לעצור את הגזירות הקשות שלטענתם הם אינם יכולים לעמוד בהן יותר. 

כנס המנכ"לים הגלובלי של פורבס, הנערך השנה בדובאי, יפגיש בימים הקרובים מנהיגי כלכלות עם מנהלי חברות מובילות בתחומן לדיון על המיתון הגלובלי ועל האתגרים העסקיים אותם מזמן המצב הכלכלי הנוכחי. בין הדוברים הצפויים להופיע בכנס: מייסד פייסבוק אדוארדו סוורין והמיליארדר האמריקאי ווילבור רוס המתמחה ברכישת חברות כושלות ומינופן. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן