Forbes Israel Logo

איש העסקים דוד עזריאלי נפטר בקנדה בגיל 92

איש העסקים דוד עזריאלי נפטר הבוקר בקנדה בגיל 92. עקב הדרדרות שחלה במצבו הבריאותי, הועברו כבר בסוף השבוע שעבר סמכויותיו של עזריאלי לביתו דנה, שמשמשת כעת כיו"ר דירקטוריון קבוצת עזריאלי.

עזריאלי שדורג לפני כחודשיים במקום ה-8 ברשימת 100 עשירי ישראל של פורבס, החזיק בהון מוערך של כ-14.02 מיליארד שקל. במידה רבה הוא אחראי על התפתחות תרבות הצריכה הישראלית המודרנית: בשנות ה־80 גילה את הפוטנציאל העסקי הרב הטמון בתחום, הקים את קבוצת עזריאלי, שהחלה בבניית קניון איילון ומאז בנתה בסך הכל 13 קניונים ברחבי ישראל, ביניהם מגדלי עזריאלי בתל אביב.


עזריאלי | צילום: ישראל הדרי

קבוצת עזריאלי מחזיקה גם בכלל מניות חברת האחזקה גרנית הכרמל, ב־4.8% מבנק לאומי וב־20% מחברת לאומי קארד. עזריאלי, שעלה לישראל מפולין ב־1942, היה גם פילנתרופ מושבע. ברבות השנים תרם מיליוני שקלים למטרות פילנתרופיות ובמארס האחרון הודיע כי על תרומה של 5.7% ממניותיו בקבוצת עזריאלי (בשווי של כ־800 מיליון שקל) עבור עמותת עזריאלי הפועלת לקידום מטרות חינוך ועוד.

לפני כשבועיים חתם עזריאלי עם איש העסקים שלמה שמלצר, שנפטר גם הוא אתמול, על הסכם למכירת חברת סונול מקבוצת עזריאלי לבעלותו של שמלצר. בעקבות מותו של שמלצר, הודיעה קבוצת שלמה אחזקות על ביטול העסקה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.