Forbes Israel Logo

איש השנה בספורט: נועם גרשוני

היה קשה להישאר אדישים אל מול הזכייה של נועם גרשוני במדליית זהב בטורניר היחידים במשחקים הפראלימפיים בלונדון בספטמבר האחרון. ספק אם נותרו עיניים יבשות מול המסך, נוכח התרגשותו כשהושמע ההמנון הלאומי בזמן חלוקת המדליות. 

שש שנים בלבד חלפו מאז נפצע גרשוני, ששירת בזמנו כטייס מסוקים בחיל האוויר, בהתרסקות במהלך מלחמת לבנון השנייה. שותפו לצוות נהרג במקום. מאז החל להתאמן חלפו שנתיים בלבד, רק שנתיים עד להישג יוצא הדופן, שהמתיק את האכזבה מאולימפיאדת לונדון שלא הניבה מדליות לישראל. 

גרשוני | צילום: Flickr By robbiesauru

בתום שיקום רפואי ארוך הצטרף לבית הלוחם בתל אביב, שם החל באימוני הטניס כשהוא ישוב בכיסא גלגלים. כבר ב־2011 רשם הישג כשהעפיל לגמר אליפות ארה״ב לטניס נכים. ב־2012 זכה בגמר האליפות הפתוחה של סידני. באולימפיאדת הנכים זכה בנוסף למדליית הזהב גם במדליית ארד בטורניר הזוגות, יחד עם שרגא ויינברג. 

"נפצעתי בצבא, נתתי את הגוף שלי למדינה, ואני שמח לייצג אותה, גאה להיות ישראלי״, אמר באחד הראיונות לאחר הזכייה. ואנחנו, הישראלים, הרי אוהבים להיות גאים יחד, אפילו ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהר לנכס לנו את ההישג כשאמר: "זה זהב לך וזהב למדינה״. 

ובכל זאת, ההישג כולו שלו. בראיון אחר הודה גרשוני בצניעות: "להגיד שחשבתי שאגיע לאולימפיאדה ואקח את הזהב? בחיים לא״, אבל האיש הצעיר שהיה לוחם בצבא ונלחם על חייו לאחר אותה תאונה איומה, המשיך להילחם גם על המגרש, וזכה בגדול. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.