Forbes Israel Logo

איש השנה בעסקים: שלמה אליהו

התקשורת אוהבת סיפורי הצלחה, ואם אפשר שיהיה סיפור סינדרלה, מה טוב. למשל, על האיש שהלך את כל הדרך משום־כלום למיליארד דולר.

כזה הוא שלמה אליהו, עולה מעיראק, תושב המעברה שהחל את דרכו המקצועית לפני כ־60 שנה כשליח של חברת הביטוח מגדל והשלים מעגל השנה כשרכש את אותה החברה בדיוק. אליהו העביר 705 מיליון יורו לחברת ג׳נראלי האיטלקית וקיבל בתמורה את השליטה בחברת הביטוח, עסקה שעוררה התרגשות רבתי בשוק הפיננסים המקומי. 

אליהו הוא איש עסקים ותיק ומוכר היטב, בעליה של אליהו חברה לביטוח, בעל השליטה בבנק איגוד ומי שמחזיק כמעט 9% ממניות בנק לאומי. אבל עכשיו, עם השליטה בעסק בהיקף של 147 מיליארד שקל, המטפל ב־800 אלף מבוטחים, הוא הופך לאיש החזק ביותר של ענף הביטוח, לטייקון.

אליהו | צילום: סיוון פרג'

אחרי שנים של ניהול חברת ביטוח קטנה ותחרותית מאוד, ובגיל שבו רבים אחרים כבר פרשו לפנסיה, שלמה אליהו מחליט שרק חברות גדולות יישרדו בשוק, והוא עושה מה שצריך כדי לגדול. עם "מגדל־אליהו״ בידיו, הוא צריך למזג את הפעילות ולהרחיבה, ובתוך כך גם למנף את הרכישה ולשלם את האשראי הענק שנטל מבנק לאומי ומדיסקונט כדי לממן את הרכישה.

וזה לא עניין קל בכלל בתקופה שבה טייקונים ממונפים פיננסית הפכו להיות בלתי אטרקטיביים בעליל. אם אליהו אכן יצליח לנווט את ספינת התענוגות הענקית שרכש על פני המים הסוערים האלה, סיפור הסינדרלה שלו יסתיים בהכתרתו המלכותית. עד כה, זה סיפור הצלחה לכל דבר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.