Forbes Israel Logo

איש השנה בשיווק: דניאל בירנבאום

בחלוף השנה האחרונה ביססה סודה סטרים, יצרנית המכונות הביתיות למשקאות מוגזים, את מעמדה כשחקנית מרכזית בשוק המשקאות המוגזים. החברה, שהונפקה ב־2010 בארה״ב ועברה תקופה לא קלה ב־2011, הצליחה במהלך 2012 להפתיע ואף לעלות על תחזיות הרווח האופטימיות ביותר; ברבעון השלישי של השנה זינקו הכנסות החברה בכ־50% בהשוואה לרבעון המקביל ב־2011 והיא העלתה תחזיות ארבע פעמים בשנה החולפת.

מנכ"ל החברה דניאל בירנבאום הכריז מלחמה כנגד לא פחות מאשר קוקה קולה ופפסי בשדה הקרב של בקבוקי הפלסטיק באמצעות הקמת מיצג ענק בדרום אפריקה – כלוב עם אלפי בקבוקים ופחיות משומשים של היריבות. המסר שניסה להעביר הוא כי בכל הקשור לאיכות סביבה – ידה של סודה סטרים על העליונה. 

בירנבאום | צילום: יח"צ

בתגובה, איימה קוקה קולה הזועמת בתביעה, אולם המניה של סודה סטרים המשיכה לטפס מעלה, ובאחרונה הודיעה החברה למשקיעים על הרחבת עסקיה, באמצעות הסכמים חדשים שחתמה עם מפיצים בלעדיים במדינות רוסיה, צ'ילה וסינגפור. 

בראיון למגזין פורבס שהתפרסם בגיליון אוגוסט האחרון, הכריז בירנבאום, שנולד בניו יורק ועלה לישראל עם משפחתו בגיל שמונה, כי לנגד עיניו עומדת המטרה לבצע בעשור הקרוב המרה של בקבוקי שתייה מוגזים עשויי פלסטיק לטובת מכונות סודה סטרים בלפחות 20% ממשקי הבית בארה״ב. האם מדובר בשאיפה ריאלית? את זה ימים יגידו. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.