חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

איש השנה בתקשורת: משה כחלון

"תהיו כחלונים ותמצאו פתרונות", האיץ ראש הממשלה בנימין נתניהו בשריו ביוני 2011, עת סערה המדינה סביב גביע הקוטג׳, ותוך שהוא חולק מחמאה גדולה לשר התקשורת שלו, משה כחלון. רבים שרי התקשורת שקדמו לכחלון והכריזו כי יחוללו רפורמה בענף התקשורת. חלקם אף הצליח להפחית את מחירי השיחות לחו״ל, לטפל בחברות הכבלים, ואפילו לרסן את בזק. אבל אף אחד מהם לא הצליח לגעת בלב (ובכיס) הציבור כמו משה כחלון.

על פניו, נדמה היה שכחלון על חיוכו העדין אינו כוח שקול כנגד חברות הסלולר הגדולות, וספק אם יצליח להוריד אותן על הברכיים ואת מחירי הסלולר לרצפה. רק נדמה היה. כחלון עשה זאת מבלי למצמץ, ואת הדי אותה מהפכה מרגישות חברות הסלולר היטב עם כל סיכום רבעון, והצרכנים – עם כל חשבון סלולר שהצטמק במאות שקלים, וזאת מבלי שנאלצו להחליף את המספר. מפעילות הסלולר החדשות שפרצו אל השוק ממשיכות גם היום לצאת במבצעים שגורמים לגדולות והוותיקות להזיע.

צילום: מרק ישראל סלם

על רקע מהלכים אלו נסקה הפופולריות של כחלון והאפילה על כל איש ציבור אחר. כנראה שמה שהציבור חיפש כל הזמן, היה אביר במכונית שר לבנה, שיילחם עבורו בדרקוני השוק. מצד שני, בתחום הרווחה – התיק השני שהחזיק כחלון – נותרו עוד דרקונים רבים להילחם בהם. אבל כחלון כבר לא יהיה זה שייצא אליי קרב. באוקטובר האחרון הודיע כי הוא פורש מן החיים הפוליטיים, והותיר את מפלגת הליכוד ללא ה"שר החברתי" שלה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן