Forbes Israel Logo

אי.די.בי בתגובה להחלטת הכנ"ר: "יבוצעו שינויים במימשל התאגידי"

כונס הנכסי הרשמי במשרד המשפטים, פרופ' דוד האן, מנסה לצמצם את הכהונה המקבילה של דירקטורים בחברת אי.די.בי פתוח ובחברות האחרות בקבוצת אי.די.בי. הכונס הורה למשקיף החדש של החברה, עו"ד חגי אולמן, אשר מונה אתמול לתפקיד על ידי בית המשפט, לפעול לביצוע שינויים בהרכב הדירקטוריון בחברה בניסיון לשפר את הממשל התאגידי בה.

נכון להיום מכהנים רפי ביסקר, דורי מנור, יצחק מנור, ג'קי שימל ורונית בלום כדירקטורים גם באי.די.בי אחזקות וגם באי.די.בי פתוח. בכנ"ר ציטטו את החלטת השופט איתן אורנשטיין מאתמול, לפיה "לא ניתן להתעלם מן האפשרות של חשש לניגוד עניינים של בעלי התפקידים בקונצרן אי.די.בי, בין השאר, בשל כהונה מקבילה בדירקטוריונים של מספר חברות".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


בעל השליטה בחברה, נוחי דנקנר, אתמול בבית המשפט | צילום: אלוני מור

בהתאם, הנחה הכונס הרשמי את אולמן, לפעול מול החברה לשיפור הממשל התאגידי בחברות השונות בקונצרן. לשם כך, התבקשה החברה לפרט כל קשר שיש לדירקטורים לקונצרן מלבד כהונתם כדירקטורים.

בכנ"ר מסבירים כי "במבנה הקונצרני של אי.די.בי משמשים נושאי משרה אחדים כדירקטורים או מנהלים הן באי.די.בי פיתוח והן בחברות אחרות המצויות מעליה או מתחתיה בשרשרת ההחזקות. הכונס הרשמי והמשקיף סבורים, כי לנוכח הצורך בבחינה עצמאית ושקולה של ענייניהן של החברות השונות בקונצרן אי.די.בי, לרבות זכויות הנושים של כל חברה, יש לפעול לצמצום הכהונה המקבילה של דירקטורים. לפיכך, התבקשה החברה עוד להציג את הצעדים שבכוונתה לנקוט לביצוע השינויים הנדרשים בהרכב דירקטוריון החברה או חברות אחרות בקונצרן, כך שדירקטורים המכהנים בדירקטוריון חברה אחת לא יכהנו במקביל גם בדירקטוריון חברה אחרת בקונצרן".

אי.די.בי מסרה בתגובה כי החלה כבר ביישום החלטת בית המשפט מאתמול, וכי היא פועלת בנחישות על מנת להשלים את התהליך במלואו ובמהירות: "במסגרת ההסדר עם נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות, יבוצעו שינויים במימשל התאגידי, לרבות צמצום מספרם הכולל של הדירקטורים באי.די.בי אחזקות ובאי.די.בי פתוח, והגבלת מספר חברי הדירקטוריון המכהנים במקביל הן באי.די.בי אחזקות והן באי.די.בי פתוח – לשניים", נאמר בהודעת החברה.

"כמו כן הרכב הדירקטוריונים באי.די.בי אחזקות ובאי.די.בי פתוח ישתנה", מבטיחים באי.די.בי, "כך שבמקום שניים מהדירקטורים המכהנים כיום בדירקטוריונים אלה, ימונו שני דירקטורים בלתי תלויים. המשך התהליך יושלם בתיאום מלא עם בעלי התפקידים שמינה בית המשפט ובהתחשב בעמדתם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.