Forbes Israel Logo

אי.די.בי מאשרת: מגעים למכירת כלל ביטוח לכור

בעקבות הפרסומים השונים מאשרת הבוקר חברת אי.די.בי אחזקות כי היא מקיימת מגעים למכירת אחזקותיה בכלל ביטוח לחברת כור, אשר נמצאת גם היא בבעלותה. 

מדובר במהלך שמטרתו הזרמת כספים במעלה הפירמידה. חברת כור היא החברה הנכדה של אי.די.בי ועל פי העסקה המתהווה, תרכוש כור את כלל ביטוח מאי.די.בי פיתוח, החברה הבת תמורת כ-2 מיליארד שקל. 

חברת אי.די.בי אחזקות מדגישה כי "מובהר ומודגש, כי פרטי המהלך האמור טרם גובשו וטרם נדונו באורגנים המוסמכים של החברה או של כור, כי ביצועו – אם וככל שיבוצע – יהיה כפוף לאישורים שונים של גופים רגולטוריים, גורמים מממנים ואישורים לפי חוק החברות". 

נוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי | צילום: סיון פרג'

בסוף נובמבר 2012 היו בקופתה של חברת כור 2.2 מיליארד שקל במזומן, מתוכם 1.9 מיליארד שקל נקיים משעבוד. בסוף הרבעון השלישי של השנה החולפת דיווחה כור כי עברה לרווח נקי של 418 מיליון שקל וזאת לעומת הפסד של 1.6 מיליארד שקל בתקופה המקבילה לפני שנה.

העליות בערכן של מניות קרדיט סוויס אחראיות על שינוי המגמה ותרמו לכור רווח של 334 מיליון שקל ברבעון לעומת הפסד של 1.3 מיליארד שקל בתקופה המקבילה. עוד מציינת החברה כי מאז סוף הרבעון השלישי ועד היום עלה ערך מניות קרדיט סוויס שמחזיקה כור בכ-181 מיליון שקל נוספים, עובדה שככל הנראה תבוא לידי ביטוי בדו"ח הרבעון הרביעי.

לאחרונה דיווחה חברת אי.די.בי אחזקות על השגת הסדר במסגרתו החברה הפרטית גנדן שבבעלותה נמצאת אי.די.בי 180 מיליון שקל לחברה. עוד הוחלט כי תשלום החוב של אי.די.בי למחזיקי האג"ח יידחה עד סוף חודש מארס בתנאי שאדוארדו אלשטיין יממש את האופציה וישקיע בגנדן 75 מיליון דולר נוספים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.