Forbes Israel Logo

אי.די.בי פתוח מכרה 32% ממניות כלל ביטוח לקבוצת משקיעים מסין לפי שווי של 4.6 מיליארד שקל

אי.די.בי פתוח הודיעה היום על חתימת הסכם עם קבוצת המשקיעים הסינית JT Capital Management, לפיה תמכור לרוכשת 32% מהון המניות של כלל ביטוח, לפי שווי חברה של 4.6 מיליארד שקל, בתמורה לסך כולל של 1.472 מיליארד שקל. 

המחיר למניה בעסקה, 83.1026 שקל, משקף פרמיה של כ-30% מעל מחיר מניית כלל ביטוח במועד החתימה. הצדדים העניקו זה לזה אופציות CALL ו-PUT לגבי יתרת מניות החברה בכלל ביטוח. לפיכך, צפויה אי.די.בי פתוח להבטיח בעוד כשנה תזרים של מעל מיליארד שקל נוספים ממימוש אופציית ה-PUT.

ההסכם האמור נחתם לאחר משא ומתן מרתוני שהתקיים בתקופה האחרונה. במסגרת הבדיקות שביצעה הרוכשת לגבי מצבה של קבוצת כלל ביטוח, היא אף קיימה מספר פגישות עם הממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון במשרד האוצר, פרופ' עודד שריג, ועם הנהלת החברה.

דנקנר אמר היום: "אי.די.בי פתוח ניהלה הליך מכירה מובנה, בלוח זמנים מאתגר במיוחד, בהתאם להחלטת בית המשפט לקצוב את פרק הזמן להסכם מכירת מניות כלל ביטוח עד ל-22 באוגוסט 2013. נאלצנו להיפרד מהשליטה בכלל ביטוח, לאור צרכי הנזילות שלה, על אף שהנהלת החברה מבצעת בחודשים האחרונים מהפך עסקי משמעותי".

נוחי דנקנר | צילום: סיון פרג'

הרוכשת, JT CAPITAL, הינה חברה המאוגדת בהונג קונג ומוחזקת במלואה על ידי לי הייפנג, איש עסקים מהונג קונג. בתוך 45 יום ממועד החתימה, JT CAPITAL תמציא את שמות קבוצת הרוכשים (עד שלושה תאגידים נוספים), אשר יצטרפו אליה לביצוע העסקה וכן תפרט את שמות התאגידים אשר יעמידו, במישרין או בעקיפין, את האמצעים הכספיים.

כמו כן, תמציא JT CAPITAL מסמכים המעידים כי לקבוצת הרוכשים ישנו NAV, כל אחד כפי חלקו ברכישה או בהעמדת האמצעים הכספיים, בהיקף כולל של 700 מיליון דולר (סכום המורכב ממחיר רכישת המניות, כ-400 מיליון דולר, וממחיר אופציית ה-PUT, כ-300 מיליון דולר נוספים).

לצורך הבטחת תנאים אלה, הופקד בנאמנות אצל משרד מיתר, ליקוורניק, גבע ושות' סכום של 20 מיליון דולר כ-Break Up Fee. סכום של 7.7 מיליון דולר נוספים יועבר לנאמנות לאחר אישור העסקה על ידי בית המשפט. אם הרוכשת לא תעמוד בתנאי היכולת הכלכלית במועד שנקבע, סכום זה יחולט ויועבר לאי.די.בי פתוח. אם הרוכשת תעמוד בתנאי היכולת הכלכלית במועד שנקבע, הסכום ימשיך להיות מוחזק בנאמנות לצרכי ההסכם.

הייפנג מכהן כמנכ"ל חברת Carry Wealth Holdings הנסחרת בבורסה בהונג קונג וכן משמש כדירקטור וכבעל מניות בחברת Dragon Peace. הוא משמש גם כסגן נשיא Beijing Enterprises Water Group מאז אוגוסט 2008, ואחראי על חקר הזדמנויות עסקיות בשוק המים העולמי.

כלל ביטוח הודיעה היום כי הגיעה להסכם עם חברת אמות השקעות בע"מ, למכירת מלוא זכויותיה בפרויקט בו שוכנים משרדי הקבוצה, ברחוב דרך מנחם בגין 46-48 בתל אביב.
אמות תשלם לכלל ביטוח 97 מיליון שקל עבור הזכויות בפרויקט.

מועד מסירת החזקה נקבע ל-1 במרץ 2014, כאשר כלל ביטוח תמשיך לשכור את הפרויקט לתקופה של 3 חודשים נוספים, כלומר עד 31 במאי, בתמורה לתשלום דמי שכירות לאמות בסך של מיליון שקל בחודש.

עם פינוי הפרויקט תעבור קבוצת כלל ביטוח למשרדיה החדשים במגדל עתידים. מכירת הזכויות בפרויקט תניב לכלל ביטוח רווח של כ-21 מיליון שקל, לא כולל הוצאות בגין מיטלטלין המצויים בפרויקט אשר טרם התקבלה החלטה בדבר אופן השימוש בהם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן