חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

אי.די.בי תוקפת את הנאמנים: התנהלותכם תמוהה, התנערו מכל תמיכה בהסדר

אי.די.בי לא מפסיקה לשגר מכתבים ולתקוף את ההסכם בין נציגות מחזיקי האג"ח של אחזקות לבין נציגות פתוח ואת הנוגעים לדבר. לאחר ששלחה הבוקר מכתב לבית המשפט שיסלק את בקשת ההסדר, שיגרה החברה, באמצעות עורך דינה, רם כספי, מכתב ששיגרה לנאמני הסדרות השונות בו היא תוקפת את התנהלותם ודורשת: התנערו מכל תמיכה וקידום של הסדר זה.

בחברה טוענים כי הנציגות של אחזקות דרשה, לאורך כל המגעים עם החברה, מגעים שנמשכו מספר חודשים, כי לא תבוצע שום תספורת במונחים נומינליים: "כשל בוטה נוסף הינו כי מזכר ההבנות מניח לפתע – ממש בין לילה – כי ניתן לגבש הסדר חוב לחברה הכולל "תספורת" של כמיליארד וחצי שקל, יוזכר כי עמדתם העקבית של נציגות החברה והנאמנים – בכל פורום, בכל ישיבת משא ומתן ובכל ראיון לתקשורת – היתה כי תנאי בלעדיו אין לכל הסדר, הינו שימור נומינאלי של החוב למחזיקי אגרות החוב במלואו". ללא תנאי זה טוענים בחברה כי הדרך הייתה פתוחה להצעות נוספות מצדה. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

כמו כן כותב כספי במכתב ששיגר לחמש חברות הנאמנות, כי סעיף האקסלוסיביות בין הנציגויות, האוסר משא ומתן עם החברה מצביע על "שיקולים זרים": "התניה זו 'נדרשת' אך ורק כדי למנוע ממחזיקי אגרות החוב של החברה מלקבל הצעות המטיבות את מצבם ויש לתמוה על הסכמת הנאמנים, ככל שניתנה, לדרך פעולה זו.".

"הנכם נדרשים להודיע לאלתר על התנערותכם המלאה מהמזכר ומכל הקשור בו. כמו כן, הנכם נדרשים להימנע מכל פעולה הקשורה בקידומו של המזכר והפעולות המפורטות בו וכן לפעול לכך כי כל גורם מטעמכם וכן כל גורם המתיימר לפעול בשמכם ימנע מלעשות כן", נכתב על ידי כספי.


נוחי דנקנר | צילום: אלוני מור

מוקדם יותר היום פנתה אי.די.בי לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לסלק על הסף את "בקשת ההשתלטות העוינת", כדבריה, של נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח.

"ההסדר המוצע בבקשה לא מוסכם על החברה, ואין כל בסיס בדין לכפות על חברה הסדר ללא הסכמתה", נכתב בבקשה. "בית המשפט אינו מוסמך לכפות על חברה לשנות את ההסכמות בינה לבין נושיה".

כזכור, הגיעו בליל חמישי נציגות האג"ח של אי.די.בי אחזקות ונציגות האג"ח של החברה הבת, אי.די.בי פתוח, המייצגים מחזיקי אג"ח בהיקף כולל של 6 מיליארד שקל, להסכמות על מתווה להסדר חוב כולל בקבוצת אי.די.בי. על פי ההסדר, 100% מהון המניות של אידיבי פתוח יועברו לכלל נושי שתי החברות וכן תיערך הקצאה מחדש של החוב הפיננסי של אידיבי פתוח, תוך התאמתו לכושר הפרעון העתידי שלה.

"הצעת ההסדר מניחה בבסיסה חדלות פירעון של החברה, וזאת כאשר אין חולק כי נכון למועד הגשת הבקשה עמדה ועומדת החברה במלוא התחייבויותיה וכי היא מודיעה כי ביכולתה להמשיך ולעמוד בהתחייבויותיה העתידיות", טוענים באי.די.בי. "הליך בקשת הסדר אינו ההליך הנכון בו נבחנת חדלות פירעונה של חברה, אלא רק הליך ייחודי של בקשת פירוק, ובית המשפט אינו מוסמך להכריע בה בהליך אחר, לרבות בהליך של הסדר".

עוד טוענים באי.די.בי כי "הסכם הנציגויות" חשף לעיני כל את הכוונה האמיתית שעומדת בבסיס טענת המבקשות, כי המשיבה אינה בת כושר פירעון. "המבקשות צירפו חוות דעת של "טאסק" ממנה עולה כי הפער בין נכסי המשיבה להתחייבויותיה מסתכם ב-1.55 מיליארד שקל. והנה לפתע פתאום, מעניקה נציגות אי.די.בי פתוח למחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות סכומי עתק של מאות מיליוני שקלים, על חשבון מחזיקי אג"ח של החברה. כיצד יכולה הצעה כזו לדור בכפיפה אחת עם הטענה שהמשיבה חדלת פירעון? מדוע הסכימה נציגות האג"ח של החברה להעמיק את הבור העצום של מעל 1.5 מיליארד שקל במאות מיליוני שקל נוספים"?.

"המשיבה אינה ומעולם לא הייתה חברה חדלת פירעון. ההפך הוא הנכון – למשיבה עודף נכסים על התחייבויות בהיקף של מיליארדי שקל. הטענה בדבר חדלות הפירעון הייתה ונותרה טענת בדים שכל מטרתה לשמש בסיס לזעזע את יציבות קבוצת אי די בי כדי להשתלט על נכסיה", סיכמו באי.די.בי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן