חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

אי סדרים בחלק מהוצאות האיחוד האירופי: "סימן לשחיתות ובזבוז"

רואי חשבון רשמיים גילו שגיאות מהותיות בהוצאות האיחוד האירופי בשנה שעברה. הגילוי עשוי לספק "תחמושת" חדשה עבור אלה שדורשים להפסיק את הגידול בתקציבו של גוש היירו לטווח הארוך.

בית המשפט האירופי לעניינים הקשורים בראיית חשבון, אשר אחראי לבדיקת המצב הפיננסי של מוסדות האיחוד האירופי, מסר היום כי מצא אי סדרים המשפיעים על 4% מסך ההוצאה הכללית במהלך שנת 2011, בשווי של 5.2 מיליארד יורו.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"הבעיות הגדולות ביותר נתגלו בהוצאות על פיתוח כפרי, דיג ובריאות", דיווח בית המשפט הממוקם בלוקסמבורג בדו"ח השנתי שלו, אשר נפרס על פני 240 עמודים. רובן המכריע נבע מ-"עיוות או מאי הבנה" של הכללים המורכבים של האיחוד האירופי, אמר המבקר מטעם בית המשפט, אם כי קומץ של מקרים בהם ישנו חשד להונאה דווח למשרד נגד הונאות של האיחוד.

נשיא הנציבות האירופית, ז'וזה מנואל דוראו ברוזו. סיבה לדאגה | צילום: רויטרס

"כשכספי הציבור באירופה נמצאים תחת מספר גדול לחצים, יש להשקיע את כספו של האיחוד האירופי בצורה יעילה וממוקדת יותר", אמר נשיא בית המשפט, ויטור קלדיירה. "המדינות החברות חייבות להסכים על תנאים נכונים יותר להוצאות האיחוד, ועל הנציבות לאכוף אותם כראוי".

מספר פוליטיקאים בבריטניה טוענים כי לאור הבזבוז וחוסר היעילות באיחוד האירופי יש לדחוף לקיצוצים עמוקים בתקציב המוצע של הגוש לתקופה שבין 2014-2020, ואשר נמצא בתהליך של משא ומתן.

"גם אחרי 18 שנים, האיחוד האירופי – שם נרדף לשחיתות ולבזבוז – שוב נכשל", אמר גודפרי בלום, חבר הפרלמנט האירופי ודובר מפלגת UKIP הבריטית.

בית המשפט מסר כי הממשלות חולקות באשמה עם הנציבות האירופיות, הרשות המבצעת של האיחוד, על כך שלא הקימו ביחד מערכות יעילות לאיתור ותיקון השגיאות בהוצאות. "יש צורך במידה רבה יותר של מחויבות מצד הרשויות הלאומיות לניהול ולבקרה של הכסף באיחוד האירופי", טען בית המשפט.

הנציבות מבחינתה הסיטה את האשמה לכיוון בירות האיחוד האירופי, והאיצה בממשלות לגבות את הצעותיה לפשט את כללי ההוצאות של האיחוד האירופי לתקופת התקציב הבאה, כך שתהיינה קלות יותר לאכיפה.

"יש צורך בקצת יותר מאמץ של המדינות החברות כדי להשיג שליטה על הפרויקטים ולאחזר כספים שלא משתמשים בהם, במיוחד בתקופה זו של קושי כלכלי," נאמר בהצהרה של הנציבות.

זוהי הפעם ה-18 ברציפות שבית המשפט האירופי לעניינים הנוגעים לענייני ראיית חשבון נותן לאיחוד האירופי פידבק אשר אינו מעיד על ניהול תקין כאשר מדובר ביושר פיננסי.

חלק מחברי הפרלמנט האירופי אמרו כי יש צורך בנציב יחיד שיופקד על פיקוח ההוצאות של איחוד האירופי. "מגוחך שהנציבות דורשת עלייה של 5% בתקציב כש-4% מההוצאות מושפעים משגיאות", אמרו במפלגה השמרנית של בריטניה. "לפני שמבקשים עוד כסף ממשלמי המיסים אולי הנציבות צריכה לתעדף את מאמציה לטובת ניהול נכון יותר של ההוצאות של הכסף שכבר יש לה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן