Forbes Israel Logo

אכזבה בחרמון: עונת הסקי מסתיימת מוקדם מהצפוי

השלג הרב שירד באתר החרמון בחודש ינואר הפיח תקווה גדולה אצל מנהלי אתר החרמון. תושבי נווה אטיב שמפעילים את האתר קיוו כי העונה תהייה מלאה בשלג, כמו בשנה שעברה, אולם חודש פברואר שהיה יבש מהממוצע הרס את התחזיות.

בשנים עברו, השלג שירד באתר בחודש פברואר השאיר את עונת הגלישה פעילה עד חודש אפריל, אולם השנה האתר ייסגר מוקדם מהצפוי. "בחודש האחרון אנחנו מקפלים ציוד" מספר שאול אוחנה, מנהל אתר החרמון.

"כרגע יש מעט שלג שמשתמשים בו בעיקר להנאה, קרבות שלג וגלישת מזחלות. העיניים נשואות ל-17 בחודש, כי על פי התחזית יש צפי לסופה גדולה שתיתן שלג לעוד כמה ימים, וזאת בתקווה שהסופה לא תברח לסוריה".

אתר החרמון | צילום: רויטרס

מפעילי האתר, תושבי נווה אטיב, מתפרנסים כל השנה בעיקר מחקלאות. בימים אלה חלקם הגדול כבר נפרד מההר הלבן וחזר לריסוסים ולגיזומים. אוחנה מוסיף כי "אנחנו אנשי אדמה בדם, וזה למרות שזורם לנו שלג בעורקים, וכל מי שחשב שלחרמון פוטנציאל כלכלי עד כדי פתיחתו לציבור הרחב בחינם, יכול לבוא לפה ולשבת איתי על החשבונות. אנחנו נשארנו עם תשלומים על המפלסים, פיזור המלח, ההכוונה המשטרתית ואנחנו צריכים עכשיו להיפרד מ-300 עובדים", מספר אוחנה.

עוברים למתכונת קיץ

בשנים האחרונות האתר מספק לא מעט חוויות קיץ. בחול המועד פסח צפוי האתר להיפתח מחדש למבקרים – לסיורים בגבעות הקרב. אוחנה מציין כי "יש לנו כאן אטרקציה נהדרת לתקופת הקיץ, סיורים עם מדריכים של החברה להגנת הטבע. המבקרים מגיעים לכאן, משלמים רק על העלייה ברכבל, ונהנים מסיורים מיוחדים על פסגת ההר. יש כאן לא מעט פלאי טבע לראות ושווה להגיע".

בנוסף לכך, לאחרונה החלו בשיווק של רכיבת אופניים אקסטרימית. רוכבי אופניים מגיעים לאתר, משלמים על הרכבל, עולים בו עם אופני הרים ורוכבים בהר – בחוויה המזכירה צניחה חופשית.

"הנושא הזה הפך לטרנד של ממש, יש לנו היום מסלולי סינגלים לרוכבים אתגריים והם יורדים מההר עם חוויות מדהימות", מסכם אוחנה. כעת, נושאים עיניים באתר לאמצע החודש, בתקווה שהסערה הצפויה אכן תפקוד את האזור, ובתקווה שהשלג לא יברח לחרמון הסורי.

לאתר דה פוסט

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.