חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

אלף בית של קשרים: כך הפכה קרן "אלף" לידידתם הטובה של היזמים

ביסוס מעמדה של ישראל כ"אומת הסטארט־אפ" בעולם הביא לכך שמשקיעים מכל רחבי הגלובוס לוטשים עיניים אל עבר החברות הישראליות, וגם המשקיעים הישראלים לא חוששים להשקיע בחברות השונות כבר בשלבים מוקדמים במיוחד. לכן, נדמה שכיום האתגר המרכזי העומד בפני יזמים בתחילת הדרך, אינו רק גיוס כספים, אלא גיוס מושכל – כזה שיוכל לקדם אותם אל עבר מטרתם, לקשר אותם לשיתופי פעולה אסטרטגיים ולפתוח בפניהם שווקים חדשים. בזירה הישראלית, קרן ההון סיכון "אלף" נחשבת בעיני רבים לדוגמה הטובה ביותר לכך, כשהיא מספקת לחברות הפורטפוליו שלה לא מעט כסף – והרבה מאוד ערך מוסף.

לכל הכתבות, הדירוגים והראיונות: עשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

אותו ערך מוסף, כאמור, כולל לא מעט שימוש בקשרים האישיים שטוו העומדים בראש הקרן לאורך השנים. אדן שוחט, אשר ייסד את "אלף" ביחד עם שותפו מייקל אייזנברג, נחשב בעיני רבים לאחד המשקיעים המוכרים, הפעילים והנגישים ביותר בארץ, כשרבים מעידים כי מדובר באדם פתוח ונעים, שנפגש ומסייע ליזמים רבים. בשנה שעברה הוא אף החליט "לקצר תהליכים" כשפרסם מסמך פתוח ברשת ובו פרטיהם של כל המשקיעים הפרטיים המושקעים בקרן, במטרה להקל על היזמים בתחילת הדרך, שמחפשים משקיע פרטי.

"הרשת הישראלית היא המזמינה בעולם" גורה | צילום: שלומי יוסף

גם רון גורה, כיום "יזם הבית" של הקרן ובעל עבר עשיר בתחום היזמות, נחשב כאחד הגורמים המקושרים ביותר בשוק – וכאחד הנגישים שבהם. בעבר כבר הספיק למכור לענקית הטכנולוגיה eBay, את חברת The Gifts Project שהקים ולשמש כמנהל מרכז החדשנות של החברה בישראל. בשנה האחרונה, במסגרת תפקידו ב"אלף", הספיק להיפגש עם מאות יזמים, משקיעים ואנשי מפתח בתעשייה.

"אני חושב שהרשת הישראלית היא המזמינה ביותר בעולם", הוא מספר. "לטוב או לרע, יש הרגשה של ‘אנחנו מול כולם'. הישראלים שמחים להיפגש לקפה, לתרום עצה ולעזור לאחרים. תוסיף לזה את העובדה שלכל אחד כאן יש כמה מעגלי שייכות – תיכון, צבא, טיול, אוניברסיטה – ותבין למה יש פה הרבה נגישות וזמינות מצד אנשי מפתח". נגישות זו, הוא מאמין, משחקת כיום תפקיד משמעותי בדרכם של יזמים אל עבר ההצלחה. "בהינתן שהקשרים הם אמיתיים ומבוססים על תוכן, אמון הדדי והיכרות משמעותית, רשת קשרים טובה יכולה לקצר תהליכים מאוד חשובים. קצב השינויים מהיר יותר מאי פעם והיכולת להגיע למקבל החלטות בארגון מסוים, לעובד לשעבר, למומחה עצמאי או לכל גורם אחר במהירות המירבית, היא רווח מאוד משמעותי".

מקצר תהליכים. שוחט | צילום אייל טואג

לראייתו, לאיכות הקשרים יש משמעות רבה הרבה יותר מאשר למספר הקשרים שאוסף אדם. "גם אם יש לך אלפי חיבורי לינקדין חלולים, זה לא יפצה על האיכות", הוא טוען. "בסופו של יום, אני מנסה לסייע בכל הזדמנות שאני יכול, אבל יש אנשים שמצליחים לרתום אותי בצורה משמעותית יותר מאחרים. אלה היזמים שמדברים בכנות ומכבדים את הזמן של האחר, או המקרה האהוב עלי ביותר – אלו שתורמים מזמנם שלהם לאחרים ולא רק מבקשים שאחרים יתרמו להם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן