Forbes Israel Logo

אלשטיין התחייב בפני מחזיקי האג"ח: אעביר את הכסף לאי.די.בי אחזקות

איש העסקים אדוארדו אלשטיין התחייב הערב בפני מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות להעביר לחברה 57 מיליון דולר במסגרת הסכם ישיר ומחייב. בתום פגישה שערכו היום נציגות האג"ח עם נציגי החברה ואלשטיין סוכם כי איש העסקים יעביר עוד הערב טיוטת הסכם בין החברה שבשליטת אלשטיין לבין אי.די.בי אחזקות, ואשר על פיה תתחייב קבוצת אלשטיין להזרמה של 57 מיליון דולר ישירות לאי.די.בי אחזקות במסגרת הנפקת זכויות שתבצע החברה. מהנציגות נמסר כי, מחזיקי האג"ח וכן המומחה מטעם בית המשפט איל גבאי, סבורים כי מדובר בהתחייבות כבדה וממשית אשר יש בה בכדי להעיד על רצינות והיתכנות של הפקדת הכספים על ידי אלשטיין לאחר החתימה על הסדר החוב.

עוד נכתב בהודעת הנציגות כי "הנציגות, הנאמנים והמומחה מטעם בית המשפט התרשמו כי אלשטיין נחוש לבצע את ההשקעה וכי הוא סבור כי יש לאי.די.בי פתוח תוחלת כלכלית רבה. עם זאת הם שמעו ממנו חשש כבד מההליכים המשפטיים וכי אם ייעשו באלו שימוש לרעה על-ידי גורמים אינטרסנטיים כדי להרעיד את אי.די.בי פתוח, הוא עלול לסגת מההשקעה".

בנוסף, הנציגות, הנאמנים והמומחה מטעם בית המשפט התרשמו כי אלשטיין נחוש לבצע את ההשקעה וכי הוא סבור כי יש לאי.די.בי פתוח תוחלת כלכלית רבה. עם זאת הם שמעו ממנו חשש כבד מההליכים המשפטיים וכי אם ייעשו באלו שימוש לרעה על-ידי גורמים אינטרסנטיים כדי להרעיד את אי.די.בי פתוח, הוא עלול לסגת מההשקעה.


נוחי דנקנר, אדוארדו אלשטיין ונשיאת ארגנטינה כריסטינה קירשנר | צילום: יח"צ

מחר ייפגשו הנציגות ונציגי אי.די.בי בבית המשפט המחוזי בתל אביב. הנציגות המשותפת של מחזיקי אגרות החוב של אי.די.בי אחזקות החליטה להגיש לבית המשפט עמדה עצמאית ובה מספר הצעות לחיזוק הממשל התאגידי באי.די.בי פיתוח ובאי.די.בי אחזקות, הכוללת בין היתר צמצום היקף הדירקטוריונים וחיזוק עצמאותם וקביעת מנגנונים מיוחדים לאישור עסקאות ופעולות.

מוקדם יותר היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לדחות את הבקשה לפירוק אי.די.בי פתוח ולמנות מטעם בית המשפט "נציג בעל ניסיון שישמור על האינטרסים של בעלי החוב בחברה". בנוסף, יוצאים בהתארגנות במסר חריף כנגד מה שהם מכנים, "משא ומתן בין קרן יורק לנוחי דנקנר מאחורי גבם של כלל בעלי החוב".

בהתארגנות, אותה מוביל אוהד אלוני, יוצאים במתקפה חזיתית כנגד קרן יורק שלטענת ההתארגנות מבקשת לפרק את אי.די.בי פתוח, ובמקביל לפגוע בשאר בעלי החוב לקבוצת אי.די.בי. לטענת ההתארגנות מתנהלת יורק במטרה להשתלט על אי.די.בי פתוח למרות יכולתה של החברה להחזיר את חובותיה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בבקשה לבית המשפט כתבה ההתארגנות כי "קשה שלא להשתחרר מהרושם כי הבקשה, הנושאת את הכותרת 'בקשה להבראת החברה', הינה תחפושת לניסיון השתלטות על קבוצת אי.די.בי על ידי מחזיקי האג"ח בהנהגת קרן יורק".

נוחי דנקנר | צילום יח"צ: תומריקו

במסגרת פעילותה מרכזת ההתארגנות בעלי אג"ח פרטיים בעלי היקף אחזקה של כ-91 מיליון שקל, המהווים כ-40% מכוח ההצבעה (7% מסך בעלי החוב) בכל החלטה שמתקבלת באי די בי אחזקות.

בנוסף, בהתארגנות כתבו המשקיעים הפרטיים כי עקב המשבר הכלכלי יוכל תקדים זה להוות עילה להשתלטות של קרנות זרות רבות על חברות נוספות במשק, אשר נמצאות במצב דומה.

התארגנות המשקיעים מציינת בנוסף כי "על פי רוב, ההון העויין שמייצגת קרן יורק אינו יעצור בהמרת החוב להון, אלא ימשיך את פעולתו בדילול מאסיבי של יתר בעלי מניות החברה עליהן השתלט. זאת באמצעות שלל פעולות פיננסיות מורכבות שמשקיע חוב נורמטיבי אינו מודע לקיומן ובכל מקרה הוא חסר היכולת והכלים להתגונן מפניהן".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.