Forbes Israel Logo

אלשיך הורתה לעובדי מעריב לחזור לעבודה: "שביתתכם פרועה"

מכה לעובדי מעריב. בית המשפט המחוזי החליט היום כי השביתה בה פתחו הבוקר אינה חוקית והוציא צו המורה להם לשוב לעבודתם. השופטת דליה אלשיך מתחה ביקורת על התנהלות העובדים ואמרה: "לא יעלה על הדעת כי העובדים ינהלו משא ומתן תוך גרימת נזקים אף לעצמם". 

עוד אמרה השופטת: "נזק רב נגרם בשל אי הפצת העיתון ולעומת זאת לא יגרם לעובדים כל נזק אם יידחו הצעדים הארגוניים אותם נקטו". אלשיך טענה כי פעילותם של עובדי העיתון גובלת בביזוי בית המשפט והביעה תקווה כי עורכי הדין שלהם יוכלו להסביר להם זאת. 

בתגובה להחלטת בית המשפט הודיע היום ועד עובדי מעריב כי יכבד את הצו, אך לא יוותרו על המאבק. בהודעה שפרסם ועד העובדים בפייסבוק נכתב: "אנחנו מגישים היום בקשה דחופה לבית המשפט, בניסיון לבטל את ההחלטה. במסגרת הבקשה נציג את מה שחווינו בימים האחרונים כחתירה של ההנהלה תחת ההבנות שהשגנו במסגרת ההסכם הקיבוצי – שאושר גם הוא על ידי בית המשפט. איום זה על ההסכם הקיבוצי הוא שהוביל אותנו, בלית ברירה ובחוסר רצון, לצעד של השביתה".

עוד הוסיף הועד: "כל מקום עבודה, ועל אחת כמה וכמה עיתון, מתנהל על בסיס של אמון ורצון טוב בין ההנהלה לעובדים. אנחנו מצפים מההנהלה לגלות אחריות ולשבת איתנו למו"מ מזורז ולפתור את המשבר שנוצר, ולא לגרור את העובדים להוציא עיתון ואתר בכוח צווי בית משפט".

השביתה של עובדי מעריב החלה אמש בשעה 22:00,לאחר שלטענתם סירבו אנשיו של הרוכש שלמה בן צבי לנהל עמם משא ומתן, לגבי מה שהם מכנים "הכוונה לפרוץ את מסגרת ההסכם הקיבוצי ולהעסיק עיתונאים כעובדים זמניים". במסגרת השביתה לא יצא היום לאור העיתון המודפס ולא עודכן אתר האינטרנט NRG. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.