Forbes Israel Logo

אל-על מפרסמת דוחות: ירידה של 82% ברווח הנקי של הרבעון השלישי כתוצאה מ"צוק איתן"

חברת התעופה אל-על פרסמה הבוקר את תוצאות הרבעון השלישי של שנת 2014 המצביעות על הפגיעה הקשה של ענף התיירות כולו ממבצע "צוק איתן" שהתרחש במהלך חודשי הקיץ. 

החברה דיווחה כי ההכנסות לרבעון השלישי הסתכמו ב-601.2 מיליון דולר, לעומת כ-643.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-6.5%. הוצאות ההפעלה של אל-על עלו ב-2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב- 493 מיליון דולר. הגידול בהוצאות ההפעלה נבע בעיקר מעלייה בהוצאות עבור דלק סילוני ומגידול באגרות ודמי מעבר אווירי וקוזז על ידי ירידה בהוצאות השכר ובהוצאות הביטחון.

הוצאות השכר קטנו ברבעון השלישי בעיקר בשל השפעת פיחות שער השקל ביחס לדולר על התחייבויות החברה בגין הטבות לעובדים. ומספר העובדים דווקא עלה ועמד בממוצע על 6,216 עובדים, לעומת 6,109 ברבעון המקביל אשתקד.

מנכ"ל אל-על. דוד מימון " צילום: סיוון פרג'

נתח השוק של אל על בנתב"ג עמד על 33.8% לעומת נתח שוק של כ- 30.2% ברבעון מקביל אשתקד והתפוסה במטוסים עמדה על 82.1% לעומת תפוסה של כ- 84.8% ברבעון המקביל אשתקד. במכירות באינטרנט נרשם גידול של 30% בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד.

בשורה התחתונה דיווחה אל-על על ירידה ברווח הנקי של 82% עם 10.1 מיליון דולר לעומת 57.9 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. 

מנכ"ל אל-על, דוד מימון התייחס לתוצאות הרבעון: "תוצאות הרבעון השלישי משקפות את השפעת 'צוק איתן', שגרם פגיעה משמעותית בהכנסות שבעקבותיה ביקשה אל על סיוע ממשלתי. זו הפעם הראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה ב- 2006 בה אל על מציגה ירידה כה משמעותית ברווח ברבעון השלישי שנחשב מסורתית לרבעון החזק ביותר. בנוסף, התאפיין הרבעון בשחיקת מחירים שהביאה לירידה בהכנסות מנוסעים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.