Forbes Israel Logo

אל תנסו את זה בבית: נסיעת מבחן במכונית ללא נהג של גוגל

יש משהו מאוד לא מרגיע בנסיעה במכונית על כביש עמוס במכוניות כאשר הנהג מדבר עם הידיים, אבל כריס אורמסון לא התרגש כאשר ידיו לא היו בכלל על ההגה תוך כדי שהאוטו משייט במהירות 100 קמ"ש בכיוון דרום מהסליקון וואלי.

אורמסון עומד בראש הפרויקט מכונית ללא נהג של גוגל שעושה באזז גדול בענף הרכב בארצות הברית. נכנסנו ללקסוס RX450h לבנה מצוידת בחיישן על הגג בשווי של 65 אלף דולר, רדארים מקדימה ומאחורה ומצלמות מתקדמות באיכות HD. סך הכל, הוא אומר לי, שווי המערכות הטכנולוגיות שנמצאות ברכב שוות כ-100 אלף דולר. באוטו הזה המערכות לא נועדו רק לסייע אלא לעשות את כל העבודה, לאסוף ולנתח כמות גדולה של מידע, החיישן על הגג למשל עושה מיליון וחצי מדידות בכל שנייה.

בלוח המחוונים, אנו רואים בגרפיקה מצוירת כל אחת מהמכוניות סביבנו כמלבן לבן והתזוזה שלו על הלוח עקבית בהשוואה לתנועה שלנו. הוא מסמן לנו שאופנוע נכנס בין שני מלבנים (מכוניות) ולוח גם שולח לנו הודעה שהמכונית מאחורינו לא כל כך שומרת מרחק.


צילום: רויטרס

אורמסון הסביר לי כי המוח של המערכת כולה מאוחסן במחשב נייד כאשר לפתע מכונית בנתיב הסמוך עוברת לנתיב שלנו וגורמת לי ללחץ מיותר, אך הלקסוס האטה באופן אוטומטי ומדוד וממשיכה לנסוע ככה עד שהסיכון עבר. בכל הזמן הזה, אורמסון, פשוט המשיך לדבר ולנופנף עם הידיים. הסתכלתי על ההגה, שנע בצורה כל כך חלקה, אם לא הייתי יודע טוב יותר, הייתי אומרת שרוח רפאים נוהגת באוטו.

כעבור כמה דקות התקף נוסף: משאית איטית וכבדה התמזגה לכביש המהיר וגרמה למספר מכוניות להאט בפתאומיות, גם המכונית של גוגל לוחצת על בלמים. הסתכלתי למטה, מצפה לראות את הרגל של אורמסון בלחיצת חירום על דוושת הבלם. אבל זו הייתה מונחת על הרצפה, כפי שהייתה מאז שעלינו על הכביש המהיר. מוזר.

"האתגר הגדול שלנו הוא בכך שהמכוניות האלו ישולבו בכבישים יחד עם מכוניות הנשלטות על ידי בני אדם", אומר אורמסון. "לכן אנחנו צריכים לגרום למכוניות לדעת להגיב במהירות כאילו יושב בה בנאדם רק בצורה טובה יותר".

עד כה, גוגל הכניסה למערכת כ-800 אלף ק"מ של נהיגה אוטומטית. אורמסון הסביר כי כעת, מהנדסים עובדים לשפר את הנסיעה בכבישים מהירים אבל ציין שעם התכנות הנכון, המכונית של גוגל יכולה לנסוע ולא משנה מה הנסיבות מסביב.

ככה זה נראה מבפנים | צילום: רויטרס

זו משימה לא קלה, הוא אומר, גם מערכת ה-GPS הטובה ביותר לא מספיקה לנהיגה אוטומטית. אורמסון מסביר כי לפני שהמכונית תוכל לנסוע בעצמה, מהנדסי גוגל צריכים לקחת אותה לכביש הספציפי ולנסוע בעצמם בכדי לאסוף נתונים על הסביבה, ולאחר מכן להוסיף את כל הפרטים למערכת מאוד רחבה ומפורטת של הכבישים והשטח. יש גם הגבלות, ארמסון מציין, המכונית האוטומטית לא יכולה לנהוג תחת גשם כבד או כאשר יורד שלג.

אבל רגע השיא מבחינתי ומבחינת הפרויקט של גוגל היה כאשר נסענו במכונית והיא החלה להאט מבלי שום סיבה נראית לעין. אני הסתכלתי עליהם מנסה לדלות תשובות, הם הסתכלו אחד השני, המכונית נעצרה. שני הולכי רגל יצאו בין שתי מכוניות שחנו על המדרכה בזווית כזו שלנו באוטו לא היה סיכוי לראות אותם, המהנדסים חייכו, לי לקח כמה שניות להבין מה בדיוק קרה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.