Forbes Israel Logo

אפי פיתוח רשמה הפסד של 240 מיליון דולר בחצי הראשון של 2012

אפי פיתוח, החברה הבת של אפריקה ישראל, דיווחה היום על הפסד תפעולי של 205.7 מיליון דולר בשישה החודשים הראשונים של השנה, בעקבות הפחתת ערך לנכסיה. הדיווח הגיע בהמשך לאזהרת רווח שפרסמה החברה בשבוע שעבר, בעקבותיה צנחה מניית אפריקה בעשרות אחוזים.

על פי הדוח, רשמה אפי פיתוח, אשר אחזקותיה העיקריות נמצאות במוסקבה, והיא עצמה נסחרת בלונדון, עלייה של 40% בהכנסות בהשוואה למחצית השנה המקבילה אשתקד, ל-81.5 מיליון דולר, כאשר קניון הדגל של החברה במוסקבה אפימול תרם 42 מיליון דולר להכנסות.

בעל השליטה לב לבייב | צילום: אריאל ירוזולימסקי

בהמשך לאזהרת הרווח, ציינה החברה כי בוצעה הפחתה בשווי ההוגן של נכסיה הנמצאים בהקמה, לאחר שקיבלה הערכות שווי מופחתות לנכסים. בהתאם, רשמה החברה הפסד תפעולי של 205.7 מיליון דולר, והפסד נקי של 240 מיליון דולר בשישה החודשים הראשונים של השנה.

ההפחתות בגין נדל"ן להשקעה בהקמה משקפות בעיקרן ירידה בשוויים של ארבעה פרויקטים של אפי פיתוח, המסווגים בספריה כנדל"ן להשקעה בהקמה – פוצ'טוביה, קוסינסקייה וכן טברסקיה פלאזה Ib וטברסקיה פלאזה II. ההפחתות נובעות משינויים במדיניות התכנון העירוני ובמדיניות הפיתוח של עיריית מוסקבה; אפי פיתוח קבלה ידיעות / אישורים לגבי שינויים אלה וביצעה שינויי תכנון בפרויקטים הרלבנטיים במהלך החודשים יוני עד אוגוסט 2012.

כתבות נוספות בנושא:

אפריקה ישראל תרשום הפסד של 720 מיליון שקל ברבעון השני

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.