Forbes Israel Logo

אפקט אובמה: הבורסה ננעלה בירידות חדות – ת"א 100 נחתך ב-1.6%

כמו באסיה ובאירופה, גם הבורסה באחד העם התנהלה היום על רקע נצחונו של ברק אובמה בבחירות לנשיאות ארה"ב. אובמה זכה בניצחון ברור על המועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני, כשזכה על ידי הסקרים ב-303 אלקטורים לעומת 203 של רומני.

מדד ת"א 25 ירד ב-1.4%, מדד ת"א 100 נחלש ב-1.6%%, מדד הנפט והגז איבד 1.5% מערכו, מדד מניות הבנקים נחתך ב-2.2% ומדד הבלוטק 50 של מניות הטכנולוגיה צנח ב-2.8%.

"גרמניה הייתה עד כה מבודדת במידה רבה מהקשיים בגוש היורו. אבל הנתונים האחרונים מצביעים על התפתחויות כי שמתחילות להשפיע על הכלכלה בגרמניה", אמר דראגי לעיתונאים בבריסל. בתוך כך חתכה הנציבות האירופית את תחזית הצמיחה של המדינה לשנת 2013 מ-1.7% ל-0.8% ואת תחזית הצמיחה של גוש היורו ל-0.1% בשנה הבאה, ירידה מ-1% מהתחזית האחרונה של מאי.

בתחילת השבוע נודע כי בבזק קרובים לסיכום עם חברות סלקום ופרטנר, לפיו תרכושנה ממנה חברות הסלולר מקטעי רשת ותוכלנה לספק שירותים קוויים. בימים האחרונים נדון המודל ההנדסי לפיו יפעל שיתוף הפעולה. אם אכן ייחתם ההסכם תצא למעשה לדרך הלכה למעשה רפורמת השוק הסיטונאי, אשר מטרתה היא מתן אפשרות לקבלת שירותי תקשורת ממספר רב של חברות עבור הצרכנים, גם מאלו שאינן מצוידות בתשתית הפיזית הדרושה. מניית בזק רשמה ירידה של -1% במסחר היום.

במוקד עמדה בין היתר מניית כיל, לאחר שאתמול נודע כי נציגים ישראליים עשויים להיפגש עם מנהלי חברת פוטאש בשבוע הבא, לפני שיוחלט אם לאפשר את המשך המו"מ להשתלטותה של מפיקת הדשן על החברה הישראלית. זאת לאחר שהחברה הקנדית הגישה בשבוע שעבר הצעה בסך 13.5 מיליארד דולר לרכישתה של כיל. פוטאש, הנחשבת ליצרנית הדשנים מס' 1 בעולם, מעוניינת לרכוש כיל, הנחשבת ליצרנית השישית בגודלה בעולם, כך שתוכל למנף את מעמדה בסין ובהודו, אשר אחראיות לעיקר הצמיחה בתעשייה.

במשרד האוצר הודיעו אתמול כי בהתאם להתחייבות המשרד כלפי חברת חשמל, יעמיד המשרד ערבות מיידית על סך מיליארד שקל על מנת לאפשר לחברה להיחלץ מהמשבר התזרימי אליו נקלעה בעקבות הפסקת הזרמת הגז הטבעי ממצרים. נוכח הפסקת הזרמת הגז הטבעי ממצרים, אשר חייב רכישת דלקים יקרים יותר, החליטו משרד האוצר יחד עם רשות החשמל ובהסכמת חברת החשמל לפרוס את עליית התעריף לצרכן, בכדי להימנע מעלייה חדה של עשרות אחוזים במחירי החשמל לאזרחים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.