חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

אצבע שנייה ממצביא: טבעת הנישואין של נפוליאון נמכרה ב-948 אלף דולר

בשנת 1796, כסמל לאהבתו לרעייתו לעתיד ג'וזפין, רכש נפוליאון בונפרטה טבעת אירוסין מיהלום ומאבן ספיר. אותה טבעת הוצעה היום למכירה בבית המכירות אוסנט בצרפת. הטבעת נמכרה תמורת 948 אלף דולר. 
 
עם פתיחת המכירה הפומבית הוצעה הטבעת למכירה תמורת 10 אלף דולר, אולם ההצעה הראשונה כבר העלתה את המחיר ל50 אלף. מיד לאחר מכן זינק המחיר שוב ל130 אלף דולר, משם ל-450 אלף וההצעה שכמט סגרה את המכירה עמדה על 640 אלף דולר. 

טבעת הזהב משובצת בשתי אבנים – אבן ספיר כחולה ויהלום אשר משובצות זו לצד זו. משקל של כל אחת מן ההאבנים המשובצות הוא קראט אחד, לפי ז'אן כריסטופר שאטינייה, שותף בבית המכירות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


הטבעת של נפוליאון

על פי בית המכירות, הקיסרית ג'וזפין הייתה בת 32, מבוגרת מנפוליאון בשישה חודשים, ואלמנה עם בן ובת בשעה שנישאה למצביא ב-6 במארס 1796, מיד לפני שנפוליאון הפליג לאיטליה.

הטבעת נלקחה מהאוסף של הקיסר נפוליאון ה-III והקיסרית יוג'יני, לפי בית המכירות. נפוליאון השלישי, המלך האחרון של צרפת, היה אחיינו של נפוליאון. לקיסרית ג'וזפין לא הייתה יורשת, למרות שנפוליאון אימץ רשמית את בנה יוג'ין ואת דודניתו סטפני. נפוליאון בחר להתגרש מג'וזפין כדי שיוכל להתחתן מחדש ולהקים לעצמו יורש.

במרץ 1810 הוא נישא למארי לואיז, הארכידוכסית מאוסטריה. לזוג נולד ילד אחד, נפוליאון פרנסיס ג'וזף צ'רלס. הוא הפך לנפוליאון השני ב-1814 ושלט בצרפת למשך שבועיים בלבד. הוא קיבל את התואר הדוכס של רייכסטד ב-1818, ומת משחפת ב-1832, כשהיה בן 21.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן